برگزیده ها

مازندمجلس: ابراهیم رئیسی گفت: ایرانیان خارج از کشور شهروند جمهوری اسلامی ایران هستند و باید از همه حقوق شهروندی برخوردار باشند.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی شبکه جام جم، اظهار کرد: برنامه ما استفاده از ظرفیت جوانان خارج از کشور و جوانان در حال تحصیل و تدریس در این کشورهاست و می‌خواهیم از همه ظرفیت آنان استفاده کنیم.
 
وی افزود: پیوند ایرانیان خارج از کشور با داخل باید حساب‌شده باشد، آنها باید احساس کنند که ایران اسلامی وطن همیشگی‌شان است و اگر برای ضرورتی به خارج رفته‌اند، هم‌چنان ارتباط خود و فرزندانشان را با داخل حفظ کنند.
 
رییسی گفت: امروز با وجود فضای مجازی، ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل راحت‌تر است و باید تلاش کنیم نسل سوم و چهارم که با زبان فارسی یا نوشتار فارسی آشنایی ندارند، آموزش‌های لازم را فرابگیرند و پیوند میهنی خود را از یاد نبرند.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت باید از انسجام ایرانیان خارج از کشور حمایت و از ظرفیت عظیم آنها استفاده کند، ایرانیان خارج از کشور به دلیل تحصیلات عالیه در اماکنی مشغول به کار هستند که برای جمهوری اسلامی ظرفیت به شمار می‌رود.
 
وی تصریح کرد: نقش مجموعه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و سفارتخانه‌ها به عنوان نماینده عالی دولت در این ارتباط بسیار مهم است و امیدوارم عزیزان خارج از کشور ارتباط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود با ایران را بیشتر کنند و از ایجاد فاصله هویتی میان نسل‌های سوم و چهارم با داخل مراقبت کنند.
 
رییسی گفت: اصلاح ساختارهای فساد نیازمند اراده جدی دولت است و باید اصلاحات سریعی در حوزه اقتصادی به ویژه نظام پولی و بانکی انجام شود و ما اعتقاد داریم این اصلاحات به سرعت قابل دست یافتن است.
 
وی ادامه داد: امکان دارد در بعضی موارد به قانون نیاز داشته باشیم، اما برداشت ما این است که در خیلی از گام‌های ابتدایی، نیازی به نوشتن قانون نداریم، بلکه دولت باید اراده کند تا ساختارهای فساد را در نظام پولی و بانکی و نظام اقتصادی از بین برود. باید امضاهای طلایی از بین برود و این کاملاً قابل کنترل است، تنها اراده جدی دولت نیاز است.
 
رییسی با بیان اینکه رونق کسب و کار در کشور از خروج نخبگان جلوگیری می‌کند، گفت: امروز بسیاری از نخبگان امکان کار مناسب در کشور را ندارند و اگر فضای کسب و کار را مناسب ببینند حتما به کشور بازمی‌گردند.
 
وی افزود: باید کشاورزی و صنعت کشور را دانش‌بنیان و علم و فناوری را توسعه دهیم که نقش جوانان خارج از کشور در دانش‌بنیان کردن این حوزه‌ها بسیار مهم است. امروز صنایع تبدیلی ارزش‌افزوده و اشتغال ایجاد می‌کند و سفارتخانه‌های ایران باید در حوزه تسهیل صادرات نقش فراوانی ایفا کنند.
 
رییسی در پایان گفت: در حوزه کسب و کار نیاز به اقدام انقلابی داریم و ما این اراده را داریم که با کمک همه ظرفیت‌ها اقدامات جدی در حوزه کسب و کار انجام دهیم.
ایرانیان اراده  رییسی ظرفیت ارتباط جوانان جمهوری داریم اقتصادی نخبگان امروز افزود استفاده اسلامی بانکی اصلاحات مناسب امکان می‌کند قانون دانش‌بنیان ندارند چهارم پیوند برنامه فارسی رئیسی ایجاد بسیار فرهنگی ساختارهای