برگزیده ها
سخنرانی نماینده مردم تهران در دانشگاه آزاد شهرکرد لغو شد/ ولایتی باید پاسخگو باشد

مازندمجلس: نماینده مردم تهران از لغو سخنرانی‌اش در دانشگاه آزاد شهرکرد خبرداد و گفت: با پیگیری موضوع متوجه شدم بخشنامه‌ای از سوی رییس جدید دانشگاه آزاد صادر شده که براساس آن محدودیت‌هایی در برگزاری چنین مراسمی اعمال می‌شود

مازندمجلس: نماینده مردم تهران از لغو سخنرانی‌اش در دانشگاه آزاد شهرکرد خبرداد و گفت: با پیگیری موضوع متوجه شدم بخشنامه‌ای از سوی رییس جدید دانشگاه آزاد صادر شده که براساس آن محدودیت‌هایی در برگزاری چنین مراسمی اعمال می‌شود

حجت‌الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به عدم برگزاری سخنرانی امروز خود در دانشگاه آزاد شهرکرد اعلام کرد: بنا بر پیگیری‌هایی که انجام دادیم شنیده شده ریاست جدید دانشگاه آزاد در بخش‌نامه‌ای محدودیت‌هایی را برای برگزاری مراسم سیاسی و انتخاباتی اعمال کرده که در صورت صحت این خبر ریاست دانشگاه آزاد و آقای دکتر ولایتی به عنوان رییس هیات امنا باید پاسخگو باشد.

او گفت: انتظار نداریم دانشگاهی که نام «آزاد» بر خود گذاشته برای برگزاری میتینگ‌های دانشجویی ایجاد محدودیت کند. لازم است فضایی ایجاد شود که دانشگاهیان بتوانند صحبت‌های خود را مطرح کنند و فضای مدیریت این دانشگاه پاسخگوی نیازهای این گروه فرهیخته جامعه باشد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران خاطرنشان کرد: در صورت صحت این خبر شروع خوبی برای مدیران جدید دانشگاه آزاد نیست و آن را نمی‌توان طلیعه‌ای خوشایند دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود صبح امروز در دانشگاه آزاد شهرکرد سخنرانی کند یادآور شد: پس از آنکه این مراسم برگزار نشد پیگیری کردیم و گفتند بخش‌نامه جدیدی از سوی ریاست دانشگاه آزاد صادر شده که براساس آن محدودیت‌هایی در برگزاری چنین مراسمی اعمال می‌شود و علاوه بر آن تاکید شده به عنوان مثال برای برگزاری چنین مراسمی در شهرستان‌ها باید هماهنگی‌ها و دریافت مجوز از طریق ستاد و هیات مرکزی دانشگاه آزاد اقدام شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی این اتفاق را برای مدیریت جدید دانشگاه آزاد تاسف‌برانگیز دانست و در پاسخ به اینکه آیا در بخش‌نامه اشاره‌ای به گرایش‌های سیاسی نیز شده یا خیر گفت: به هرحال دقیقاً توضیحی داده نشد و صرفاً گفتند برگزاری هر مراسمی نیاز به هماهنگی‌ با هیات مرکزی دانشگاه مرکزی دارد. در صورتی که هر شعبه‌ای از هزاران شعبه دانشگاه آزاد بخواهد برای برگزاری یک مراسم از مرکز اقدام کند، عملاً بهتر است که هیچ برنامه‌ای برگزار نشود. آنچنان که اعلام شد محدودیت لزوماً شامل این برنامه خاص در دانشگاه آزاد شهرکرد نبوده و بخش‌نامه‌ای به صورت عمومی صادر شده است با این حال این مسئله طلیعه خوبی برای مدیران جدید دانشگاه آزاد نیست.

دانشگاه برگزاری شهرکرد مراسمی سیاسی مراسم ریاست اعمال محدودیت‌هایی تهران سخنرانی مرکزی نماینده شورای اقدام دانست مدیران برگزار اسلامی مدیریت گفتند اینکه بخش‌نامه اعلام پیگیری پاسخگو ولایتی ایلنا براساس امروز ایجاد عنوان بخش‌نامه‌ای گفت‌وگو محدودیت