برگزیده ها
افزایش ضریب بازیافت سه میلیون بشکه ظرفیت تولید نفت کشور را بالا می برد/ واگذاری مطالعه 2میدان نفتی به فیلیپین

مازندمجلس: تهران- ایرنا- معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: با تمرکز بر روی ضریب بازیافت در میدان های غرب کارون، غرب کشور، مناطق نفتخیز جنوب و سایر مناطق می توان سه میلیون بشکه ظرفیت تولید نفت را افزایش داد که سبب تقویت جایگاه ایران در بازار جهانی انرژی می شود.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامرضا منوچهری» امروز (دوشنبه) در مراسم امضای تفاهمنامه مطالعاتی میدان های پازنان و فاز سوم دارخوین با شرکت ملی نفت فیلیپین، بیان داشت: تاکنون 24 تفاهمنامه مطالعاتی با هدف ازدیاد برداشت از میدان های نفت و گاز با شرکت های داخلی و خارجی امضا شده که 20 تفاهمنامه با شرکت های بین المللی و چهار تفاهمنامه با شرکت های داخلی بوده است.
منوچهری با بیان اینکه امروز و فردا 4 تفاهمنامه دیگر هم در این زمینه امضا می شود، گفت: بر پایه این تفاهمنامه ها شرکت ملی نفت ایران باید 75 طرح مطالعاتی از شرکت ها دریافت کند که تاکنون 20 مورد مطالعاتی تحویل شده است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مطالعات میادین بر افزایش ضریب بازیافت متمرکز است، افزود: نتیجه مطالعات ارائه شده از سوی شرکت های بین المللی با نتایج مطالعاتی که قبلا از سوی مدیریت اکتشاف، شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه انجام شده، مقایسه و بهترین شیوه توسعه میدان ها انتخاب می شود.
منوچهری ادامه داد: با ارزیابی مطالعات و مقایسه آنها با داده های مدیریت اکتشاف، متوجه شدیم با تمرکز بر روی ضریب بازیافت در میدان های غرب کارون، غرب کشور، مناطق نفتخیز جنوب و سایر مناطق می توان سه میلیون بشکه ظرفیت تولید را افزایش داد.
وی ادامه داد: البته افزوده شدن این میزان ظرفیت به تولید کشور در یک دوره زمانی 10 ساله محقق می شود.
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در 10 سال گذشته فعالیت های گسترده ای در پارس جنوبی انجام نشده است، گفت: هم اکنون از نظر توسعه طرح ها و ایجاد ظرفیت تولید اولیه فعالیت های لازم انجام شده و هم اکنون زمان آن است موج جدیدی را در نفت شکل دهیم.
منوچهری با بیان این که در 2 سال آینده 80 میلیارد قرارداد در بخش توسعه میدان های نفتی امضا می شود، افزود: این قراردادها می تواند به تدریج باعث بکارگیری پیمانکاران و سازندگان داخلی و ایجاد اشتغاد و رونق اقتصادی شود.
وی درباره امضای تفاهمنامه مطالعاتی با فیلیپین گفت: این تفاهمنامه برای مطالعات میدان پازنان و دارخوین امضا شده است. این شرکت فیلیپینی با به کارگیری کارشناسان و مشاوران قوی می تواند مطالعات دقیقی در مورد این میادین انجام دهد تا بتواند در کنار سایر رقبا سهمی از بازار نفت ایران را در اختیار بگیرد.
منوچهری با ابراز امیدواری برای عقد قراردادهای جدید در آینده نزدیک گفت: شرکت های بسیاری برای امضای قرارداد ابراز تمایل کرده اند که در آینده نزدیک به نتیجه می رسد.
این تفاهمنامه امروز (دوشنبه) در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش وپتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران توسط «غلامرضا منوچهری» معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و «پدرو اوگینو» مدیرعامل شرکت نفت فیلیپین امضا شد.
بر اساس این تفاهمنامه، مطالعه میدان‎های پازنان و فاز سوم دارخوین به شرکت ملی نفت فیلیپین واگذار می شود.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه گذشته با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٨٠ هزار متر مربع آغاز به‎کار کرد.
بر پایه این گزارش، با توجه به این‎که بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، یک هزار و 16 غرفه داخلی به نمایندگی از حدود ٢ هزار و ٥٠٠ شرکت و ٨١١ غرفه خارجی به نمایندگی از حدود یک هزار و 500 شرکت از ٣٧ کشور دنیا شرکت کرده‌اند.
کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت می‎کنند و شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه‎ یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضر می‎شوند.
در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.
نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز سه‎شنبه (١٩ اردیبهشت‎ماه) به کار خود پایان می دهد. ساعت بازدید هر روزه از ١٠ صبح تا ١٨ بعدازظهر است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2022** 1070**1561** خبرنگار: میثم طاهری **انتشار:مژگان توانا

نمایشگاه تفاهمنامه المللی منوچهری مطالعاتی میدان داخلی خارجی توسعه فیلیپین مطالعات پالایش ظرفیت اقتصادی شرکت‎های تولید افزایش تعداد دومین معاون دارخوین اینکه بازیافت امضای پتروشیمی آینده امروز پازنان قرارداد ایجاد تواند ابراز نزدیک اختیار دائمی فرانسه ایتالیا نمایندگی تهران اکنون بیشترین بسیاری نتیجه ایرنا غلامرضا دوشنبه تاکنون خبرنگار گزارش مدیرعامل میلیون مطالعه میادین افزود مهندسی گذشته فعالیت مناطق ادامه مدیریت اکتشاف مقایسه جنوبی