برگزیده ها
مازندمجلس: دستور دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران از 6 کشور مسلمان به آمریکا روز دوشنبه در دادگاه تجدید نظر آمریکا بررسی می‌شود.

 دستور دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران از 6 کشور مسلمان به آمریکا روز دوشنبه در دادگاه تجدید نظر آمریکا بررسی می‌شود. 

در این جلسه چندین قاضی فدرال از «ریچموند» ایالت ویرجینیا، «سیاتل» و واشنگتن که اکثر آنها پیش از این از سوی رئیس جمهور‌های دموکرات انتخاب شده‌اند، دفاعیات وکلای دولت ترامپ در دفاع از دستور ضد مهاجرت اصلاح شده ترامپ را خواهند شنید.

گروه‌های مختلف حقوق بشری و آزادی‌های مدنی بارها اعلام کرده‌‎اند که دستور ضد مهاجرت جدید نیز ادامه روند تبعیض علیه مسلمانان است و علاوه بر این نقض متمم نخست قانون اساسی محسوب می‌شود.

روند عادی در دادگاه تجدید نظر آمریکا بدین صورت است که در دور اول دادگاه سه قاضی پرونده را بررسی و تصمیم خود را اعلام می‌کنند و در دور دوم، دادگاه کامل با حضور بیش از سه قاضی برگزار می‌شود اما درباره دستور ضد مهاجرتی ترامپ این روند تفاوت دارد و دور اول دادگاه با سه قاضی برگزار نشده و این فرمان ترامپ به طور مستقیم در دادگاه کامل با حضور چنین قاضی فدرال بررسی خواهد شد.

روز پنجشنبه 30 مارس «دریک واتسون» قاضی فدرال ایالت هاوایی حکم تعلیق دستور ضد مهاجرتی جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران از 6 کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا را به طور نامحدود تعلیق کرد.

دریک واتسون پیش از این حکم نیز در دادخواستی که در دادگاه هاوایی در اعتراض به دستور ضد مهاجرتی جدید ترامپ ثبت شده بود، این دستور را به چالش کشید و اعلام کرد که این دستور با قانون اساسی آمریکا در راستای منع تبعیض مذهبی در تضاد است.

در پی صدور این حکم وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در برابر حکم تعلیق نامحدود دستور مهاجرتی ترامپ از سوی قاضی فدرال ایالت هاوایی درخواست تجدید نظر می‌کند.
 
ترامپ دادگاه آمریکا دستور بررسی اعلام تجدید مهاجرتی فدرال مهاجران هاوایی ایالت تعلیق مسلمان دونالد واتسون برگزار نامحدود قانون ممنوعیت مهاجرت تبعیض دوشنبه اساسی