برگزیده ها
عکاسی پرتره و نسبت تصویر بزرگ‌تر در تازه‌ترین پرچمداران موبایل/ نخستین مشارکت تلویزیون‌های فیزیکی و اینترنتی

مازندمجلس: دو کمپانی کره‌‌ای و چینی سازنده موبایل، تازه‌ترین پرچمداران خود را به ترتیب با ویژگی‌های جدید نسبت تصویر بزرگ‌تر 18:9 و دوربین دوتایی عرضه کرده‌اند.

مازندمجلس:، جدیدترین پرچمداران از سوی سازندگان جهانی گوشی موبایل در هفته‌های اخیر عرضه جهانی و منطقه ای شده اند. کمپانی های کره‌ای و چینی از جمله سامسونگ، ال جی و هواوی امروز محصولات جدیدی را در بازار دیجیتال دارند.

*صفحه‌نمایش گوشی جدید ال جی با نسبت تصویر 18:9 

کمپانی کره ای ال جی تازه ترین پرچمدار خود را با ویژگی صفحه نمایش جدید عرضه کرده است. این گوشی با نسبت جدید صفحه نمایش، حالت ارگونومیک، طراحی ساده و دوام بالا، طراحی شده است.

گوشی جدید ال‌جی G6 نام دارد که نسبت صفحه‌نمایش آن به بدنه 80 درصد است. در این گوشی برای فضای نمایش بیشتر نسبت تصویر معمول 16:9 به 18:9 افزایش یافته است. صفحه‌نمایش FullVision 5.7 اینچی QHD+ (وضوح تصویر 1440 در 2880) و این نسبت تصویر برای اولین بار است که در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

G6 می‌تواند عکس‌هایی با سایز مربعی و نسبت 1:1 بگیرد که سایز مناسب شبکه‌های اجتماعی است.

ال‌جی G6 از آلومینیوم و شیشه در رنگ‌های سفید، نقره‌ای و مشکی ساخته شده است. دوربین گوشی بیرون نزده و پشت گوشی تخت است. حاشیه باریک به کمترین حد رسیده و لبه‌های گرد شدت ضربه هنگام افتادن را کم می‌کند.

این گوشی دارای دو دوربین 13 مگا‌پیکسلی در پشت و لنز زاویه باز 125 درجه برای عکس‌های پانوراما مانند و عریض و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی و زاویه تصویربرداری 100 درجه برای عکس برداری سلفی بدون نیاز به منوپاد است.

به گفته ال جی، G6 کاملا در مقابل ذرات خاک و آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه مقاوم است.

سخت افزار این گوشی از چیپست پردازنده Qualcomm Snapdragon 821، حافظه RAM 4 گیگابایتی LPDDR4، حافظه 32 گیگابایتی UFS 2.0، امکان پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 2 ترابایت و باتری 3300 میلی‌آمپر برخوردار است.

سیستم عامل گوشی اندروید نوقا 7.0 است.

گوشی جدید ال جی 163 گرم وزن دارد و در سایز 148.9 در  71.9 در 7.9 میلی‌متر تولید شده است. این گوشی از شبکه LTE و NFC بهره می برد.

*دوربین دوتایی در گوشی جدید هواوی

تازه ترین گوشی های هواوی P10 و P10 پلاس هستند. P10 هواوی یک گوشی باریک با ضخامت 98/6 میلی‌متر است و 145 گرم وزن دارد.

نمایشگر P10 دارای سایز 1/5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 از نوع IPS LCD پیکسل و تراکم 432 پیکسل در اینچ است.

ویژگی‌ خاص این گوشی، دوربین دوتایی آن است که با همکاری لایکا ساخته شده است. دوربین دوگانه شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم است.

این دوربین دوتایی قابلیت‌هایی از جمله امکان عکاسی پرتره به همراه حالت زوم دو برابر با حداقل افت کیفیت را می‌دهد.

هر دو دوربین 20 و 12 مگاپیکسلی P10 لنز f/2.2 دارند.

هواوی در این گوشی از پردازنده Kirin 960 با 4 هسته با قدرت 4/2 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری Cortex A73 و 4 هسته با قدرت 8/1 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری Cortex A53 و پردازشگر گرافیکی Mali- G71 MP8 هشت هسته ای استفاده کرده است.

هوآوی P10 پلاس نیز از نمایشگر 5٫5 اینچی بهره می‌برد و تقریبا مشابه P10 است. البته دوربین P10 پلاس به دلیل دیافراگم بازتر در شرایط نوری ضعیف عملکرد بهتری دارد.

*نخستین همکاری تلویزیون‌ فیزیکی و تلویزیون‌ اینترنتی/ تماشای اینترنتی فیلم بدون مصرف حجم 

تولیدکننده تلویزیون سامسونگ برای نخستین بار با یک تلویزیون اینترنتی در ایران همکاری کرده که براساس آن کاربران می‌توانند بدون کم شدن حجم اینترنت روی تلویزیون فیلم تماشا کنند.

اپلیکیشن این تلویزیون اینترنتی روی سیستم عامل تایزن تلویزیون با یک اشتراک 6 ماهه نصب است که اجازه دسترسی به برنامه‌های صدا و سیما با امکان ضبط و بازپخش یک هفته‌ای برنامه‌ها را به کاربر می‌دهد.

مشترکان یک اپراتور ثابت و یک اپراتور موبایل اینترنت می‌توانند بدون مصرف شدن حجم اینترنت ویدئوهای آنلاین تماشا کنند.

آ

دوربین تلویزیون اینترنتی تصویر هواوی مگاپیکسلی اینچی صفحه‌نمایش همکاری دوتایی حافظه امکان نمایش موبایل نخستین اینترنت پیکسل نمایشگر میلی‌متر سیستم اپراتور تلویزیون‌ Cortex گیگاهرتزی معماری می‌توانند می‌دهد سنسور تماشا مبتنی دارای فیزیکی جهانی کمپانی پرچمداران پرتره بازار دیجیتال عکاسی سامسونگ دارند گزارش زاویه پردازنده باریک ساخته طراحی استفاده گیگابایتی