برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- تفاهم نامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر به امضا رسید.

مازندمجلس:
١٢ هزار هنرمند و خبرنگار تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتندبه گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری میزان، نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارشاد،گفت: برای سازمان تامین اجتماعی موجب مباهات است که به برکت امضای این تفاهم نامه ١٢ هزار نفر به جمع خانواده بزرگ تامین اجتماعی می‌پیوندند. خانواده‌ای که ٤٢ میلیون بیمه شده از اقشار مختلف را تحت پوشش دارد.
نوربخش افزود: هنرمندان به عنوان یکی از ارکان سرمایه اجتماعی، هویت تاریخی و ملی و عامل پیش برنده توسعه کشور محسوب می‌شوند.
 وی ادامه داد: از شروع بیمه شدن هنرمندان و اصحاب هنر و رسانه در مجموع حدود ٢٠ هزار نفر تحت پوشش بودند که عدم پرداخت حق بیمه هنرمندان در زمان ابتدای حضورمان در سازمان تامین اجتماعی به عنوان چالشی‌ترین موضوع در این سازمان بود که با تدابیری این مسئله حل شد.
 مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: بیمه هنرمندان و اصحاب هنر و رسانه از نوع مشاغل آزاد است و خدمات مستمری و درمان را دریافت می‌کنند.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد:، چون قرار است هنرمندان جدید برای بیمه شدن معاینات پزشکی اولیه انجام دهند به همین منظور برای جلوگیری از تضییع وقت آنان، مراکز خاص برای آنان در نظر گرفته ایم و همچنین در بیمارستان میلاد خارج از نوبت از خدمات درمانی برخوردار خواهند شد.
 وی افزود: همچنین ٢ شعبه تامین اجتماعی ویژه هنرمندان در تهران برای رسیدگی به امور بیمه‌ای آن‌ها فعال می‌شوند.
 وی تصریح کرد: مهمترین تولید سازمان تامین اجتماعی تولید امنیت در جامعه است و یکی از نقد‌ها در دولت گذشته در این سازمان این بود که این سازمان به مرکز نا امنی تبدیل شده بود.
 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به نمونه هایی ازآسیب‌های وارده به این سازمان در دولت گذشته پرداخت و گفت: فیلمبرداری مخفی از یکی از مراجعه کنندگان و پخش کردن آن در خانه ملت برای تسویه حساب میان دو قوای مقننه و مجریه یکی از این موارد است.
 نوربخش افزود: در این سازمان اقدامی غیراخلاقی و غیرارزشی رخ داد که به یکشنبه سیاه معروف شد و رهبر معظم انقلاب نیز از این موضوع آزرده خاطر شدند.
 وی اظهار داشت: ایجاد پروژه بابک زنجانی در این سازمان رخ داد و ١٣٨ شرکت تامین اجتماعی به یک فرد منتقل شد که با حضور دکتر روحانی و تشکیل دولت تدبیر و امید، جلوی این اقدامات گرفته شد.
نوربخش اظهارکرد: در این چهار سال و در دولت یازدهم با خروج از حاشیه‌ها و ورود به مسایل حرفه‌ای و فنی به مسیر اصلی خودش برگشته است.
 وی تصریح کرد: در تمام سال‌های دولت تدبیر و امید بیش از ٢٥ درصد و بالاتر از نرخ تورم مستمری‌های بازنشستگان افزایش یافت.
 مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: با کمال تاسف باید بگویم اکنون برخی، مدعی انضباط در این سازمان هستند.
 نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه این مراسم به سئوالات هنرمندان و اصحاب رسانه پاسخ داد.
اجتماعی تامین هنرمندان ادامه اصحاب افزود رسانه نوربخش تصریح همچنین گرفته خاطرنشان تولید تدبیر  نوربخش گذشته  مدیرعامل خدمات مراسم می‌شوند عنوان مدیرعامل پرداخت  مدیر موضوع تفاهم