برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایرنا نوشت: معاون حقوقی رئیس جمهوری؛ آرامش سیاسی، ثبات در حوزه اقتصادی، خروج از رکود و ایجاد امید و نشاط در جامعه را از کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

مازندمجلس:حجت الاسلام مجید انصاری در جشنواره نشاط و امید جوانان استان ایلام بحثرکود و تورم را 2 نشانه اقتصاد خطرناک در یک کشور اعلام کرد و گفت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید محیط کسب و کار آرام شد، به این معنی که وقتی مردم صبح ازخواب بیدار شدند دیگر نگران افزایش 200 درصدی دلار نبودند، دولت توانست رکود رامهار کند و کشور را به شرایط مناسب و رشد اقتصادی قرساند.

وی با اشاره به صحبت های اخیر یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: یکیاز نامزدها در مناظره تلویزیونی اعلام کرد که رشد اقتصادی با تکیه بر نفت هنرنیست، پس چرا وقتی شما آن را انجام می دهید؛ مایه افتخار است؟

وی افزود: صادرات نفت کشور در سال 92 کاهش یافت و به زیر یک میلیونبشکه رسید، دولت در این خصوص اقدام کرد و برای حل معضلات کشور، برجام را کانونتوجه قرار داد و حوزه اقتصاد کشور را به شرایط مناسب تری نسبت به قبل رساند.
معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهار کرد: دولت یازدهم در طول فعالیت خودتوانست با دنیا رابطه برقرار کند و موج ایران هراسی را به ایران گرایی تبدیل کندتا امروز در دنیا از رئیس جمهوری ایران به عنوان منادی صلح یاد کنند.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات کشور این بود که افرادی که فارغ التحصیلمی شدند یا ناگریز به مهاجرت بودند یا از دانش آنها استفاده چندانی نمی شد اما باکمک دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات این حوزه ها بیش از سه هزار شرکت دانشبنیان تاسیس شد.
وی افزود: دشمنان ما سعی کردند ایران را کشوری ضعیف، فقیر، ناامن و بینشاط معرفی کنند، با کمال تاسف این روزها عده ای همان تابلوی دشمنان را در دستگرفته و بیان می کنند، اما این یک واقعیت است که ایران اسلامی امروزه کشوری بزرگاست.
معاون حقوقی رئیس جمهوری مشکل اصلی کشور را اشتغال دانست و گفت: دولتیازدهم در ابتدای آغاز بکار خود با یک موج بیکاری انباشته شده مواجه گردید.
وی یادآور شد: سالانه یک میلیون و 200 هزار دواطلب جمعیت به حجمبیکاران افزوده می شود، حال سوال این است که در دوران قبل که 800 میلیارد درآمدکشور بود، چرا اقدامی برای حل مشکل بیکاری نشد. 
انصاری تاکید کرد: دولت یازدهم زمینه سرمایه گذاری خارجی و داخلی رافراهم کرد و تنها در سال گذشته 650 هزار شغل ایجاد کرد البته تلاش دولت این است کهبا ادامه جلب سرمایه گذاری ها و مشارکت مردم بر پدیده بیکاری به نحوه منطقی و بهدور از هرگونه شعار غلبه کند.

27219

 

 

جمهوری بیکاری دشمنان حقوقی معاون یازدهم کشوری گذاری سرمایه افزود مشکلات اقتصادی اقتصاد تابلوی روزها اعلام تدبیر مناسب شرایط انصاری