برگزیده ها
چرا به جای قدردانی از افتتاح فازهای پارس جنوبی و پالایشگاه خلیج فارس، زخم زبان می زنند/برجام، فرصت طلایی برای توسعه اقتصادی

مازندمجلس: رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برجام را فرصتی استثنایی و طلایی برای توسعه اقتصادی دانست و از زخم زبان ها به جای قدردانی بابت افتتاح فازهای پارس جنوبی گلایه کرد

مازندمجلس: «منصور معظمی» روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه مطالعاتی میادین نفتی سوسنگرد ، چشمه خوش و پایدار غرب با شرکت ملی نفت که در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی انجام شد، گفت: به جای قدردانی از افرادی که 6 فاز پارس جنوبی و فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به بهره برداری رساندند ، چرا زخم زبان می زنند.
وی اظهار امیدواری کرد شرکت های داخلی از فرصت برجام به خوبی استفاده کنند.
معظمی اضافه کرد: اگر فضای سیاسی کشور این اجازه را داده بود که مدل جدید توسعه صنعت نفت که در دولت به تصویب رسیده زودتر اجرایی شود، امروز شاهد ایجاد حجم قابل توجهی از اشتغال در کشور بودیم.
رئیس هیات عامل ایدرو ضمن تقدیر از وزارت نفت در اعتماد به شرکت های ایرانی و واگذاری طرح ها به آنها، افزود: امضای تفاهم نامه های مطالعاتی میدان‎ها با شرکت های داخلی و بین المللی نتیجه این تصمیم است که اطمینان داریم بسیاری از این توافق ها اجرایی خواهد شد.
معظمی درباره شریک خارجی ایدرو در اجرای طرح های مطالعاتی نفتی نیز گفت: شریک خارجی خود را پیدا کرده و به زودی آن را معرفی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه از طریق امضای تفاهمنامه و توسعه همکاری ها، امکان جذب فناوری و شریک خارجی فراهم می شود، افزود: رفع مشکل اشتغال از طریق جذب سرمایه گذاری امکان پذیر است.
معظمی با گلایه از انتقادهای بی مورد انتخاباتی درباره اجرای پروژه ها، گفت: روزهای انتخابات می گذرد و آنچه باقی می ماند اعتلای کشور است.
وی به فعالیت های ایدرو در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: ایدرو در توسعه فازهای 1 ، 6 ، 7 ، 8 ، 14 ، 17 و 18 پارس جنوبی فعالیت داشته است. همچنین این شرکت جزو 11 شرکت دارای صلاحیت اکتشاف و تولید به شمار می رود که شرکت ملی نفت صلاحیت آنها را تایید کرده است.

**امضای 6 قرارداد خودروسازی
رئیس هیات عامل ایدرو همچنین به امضای 6 قرارداد خودرو سازی اشاره کرد و افزود: قرار است مدل های جدید خودرو وارد بازار شود. این قراردادها نتیجه تصمیم هایی است که برجام برای کشور فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، شرکت ملی نفت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) امروز (دوشنبه) تفاهمنامه مطالعه سه میدان نفتی را امضا کردند.
این تفاهمنامه ها را «غلامرضا منوچهری» معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و «منصور معظمی» رئیس هیئت عامل ایدرو امضا کردند.
بر اساس این تفاهمنامه، مطالعات سه میدان نفتی سوسنگرد، چشمه خوش و پایدار غرب به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد.

رئیس هیات عامل ایدرو منصور معظمی