برگزیده ها
دولت یازدهم رویای زنان بسکتبالیست را به واقعیت مبدل کرد

مازندمجلس: سرمربی تیم ملی بسکتبال 3*3 زنان ایران گفت: حال که دولت آقای روحانی رویای زنان بسکتبالیست را به واقعیت تبدیل کرده است فدراسیون بسکتبال نیز باید همچون گذشته اما با گام هایی بلندتر زمینه را برای ایستادن این رشته در سطح بالای بسکتبال آسیا فراهم کند

مازندمجلس: افسانه حسن نایبی، استعداد یابی در استان های مختلف کشور را مهم ترین گام برای داشتن یک تیم ملی پرقدرت دانست و افزود:‌فدراسیون در سال های اخیر با یک برنامه مدون در 13 استان پایگاه های استعدادیابی را راه اندازی کرده که باید این پایگاه ها با حضور مربیان برتر کشور تقویت و با قدرت و جدیت بیشتری فعالیت کنند.
وی برگزاری اردوهای منظم در تمام سال برای تیم های زیر 14 ، زیر 16 و زیر 18 سال را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که می تواند به فدراسیون در پشتوانه سازی برای تیم ملی بسکتبال زنان کمک کند.
به گفته مربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران ،‌‌ برگزاری مسابقات تدارکاتی با تیم های ملی کشورهای همسایه و همجوار ضمن افزایش تجربه بازیکنان ،‌موجب معرفی بیشتر بسکتبال زنان ایران خواهد شد تا امکان دعوت بیشتر این تیم به تورنمنت های بین المللی و رسمی فراهم شود.
حسن نایبی علاوه بر اردوهای منظم و حضور در تورنمنت های چند جانبه ،‌برگزاری کلینیک های مربیگری و ترینر (تمرین دهنده ها) گفت:‌ باید فدراسیون مجوز خروج برای مربیان برتر زن بسکتبال را فراهم کند تا این مربیان در دورهای آموزشی خارج از کشور نیز شرکت کرده و با علم روز دنیا آشنا شوند.
وی درخصوص جذب مربی خارجی نیز گفت: جذب مربیان خارجی یک امر عادی در همه دنیا و حتی در کشور ایران است ، اما به اعتقاد من سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان باید یک مربی برجسته ایرانی باشد و یک مربی تمرین دهنده برتر جهانی با علم روز دنیا می تواند این مربی را در هدایت تیم ملی یاری دهد.
حسن نایبی وجود سرمربی ایرانی برای هدایت تیم های ملی را به دلیل تعامل بهتر به لحاظ نزدیکی وی با شخصیت ،‌هویت و فرهنگ ورزشکاران ضروری عنوان کرد.
* دولت روحانی برترین دولت ایران در اهمیت بخشیدن به ورزش زنان بوده است
افسانه حسن نایبی درخصوص حضور در انتخابات و حمایت همه جانبه ورزشکاران از برگزاری پرشور آن،گفت:‌ انتخاب من برای دولت دوازدهم دکتر روحانی است زیرا دولت وی بیش از تمامی دولت ها به ورزش زنان اهمیت داد ضمن اینکه ورزش تنها محل توجه دولت به زنان نبوده و نیست.
وی افزایش نمایندگان زن در مجلس از جمله یکی از نمایندگان زادگاهش قزوین ،‌حضور زنان در پست های مدیریتی از جمله استانداری ها ، فرمانداری و بخشداری در استان های مختلف کشور و انتصاب اولین سفیر زن در جمهوری اسلامی را از نشانه های توجه دولت تدبیر و امید به مسایل زنان عنوان کرد.
این مربی بسکتبال زنان سفر فوتسالیست ها در آخرین فرصت به رقابت های جام جهانی کوچک درگواتمالا و صدور مجوز از سوی فیبا برای استفاده از حجاب توسط بسکتبالیست های زن را حکایت از تلاش دولت یازدهم در حمایت از زنان عنوان کرد و گفت:‌ حضور زنان در بخش های مختلف نشانه اتفاقات خوب و مبارکی است که در آینده می توانیم شاهد آن ها باشیم .
این بسکتبالیست سابق ادامه داد: تمامی ورزشکاران همپای سایر اقشار در کشور 29 اردیبهشت ماه کنار صندوق های رای حاضر شده و رئیس جمهور مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

افسانه حسن نایبی سرمربی بسکتبال زنان