برگزیده ها
رونمایی از چهار کتاب برتر استان کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه کتاب
مازندمجلس: رونمایی از چهار کتاب برتر استان کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه کتاب به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،به  نقل از ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رضا خردمند؛ معاون فرهنگی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ششمین روز از برگزاری نمایشگاه در بخش استان‌ها به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص پیدا کرده است و ما هم به این مناسبت برنامه‌های مختصر و مفیدی را برای امروز تدارک دیده‌ایم. امسال 9 استان در نمایشگاه کتاب حضور دارند و ما هم یکی از این استان‌ها هستیم که یک روز به ما تعلق گرفت.
 
خردمند افزود: امروز صبح موسیقی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای باز نمایشگاه اجرا شد. در داخل غرفه هم صنایع‌دستی و آثار تجسمی هنرمندان استان، نمایش تازه‌های چاپ استان و معرفی مفاخر استان از طریق تابلوهای عکس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 وی ادامه داد: امروز از ساعت 16 تا 18 هم برنامه‌ای با محوریت معرفی ظرفیت‌های استان و اجرای شعرخوانی و موسیقی و رونمایی از چهار کتاب برتر منتشر شده در سال 95 در طبقه‌ی فوقانی سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
 
خردمند اضافه کرد: اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال 95، 160 عنوان کتاب جدید منتشر کرده است و اکنون هم در حدود 60 عنوان کتاب در غرفه به نمایش درآمدند.
معاون فرهنگی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کتاب‌های این غرفه در موضوعات عمومی، آموزشی، دفاع مقدس، شعر و ادبیات و تاریخی عرضه شده‌اند.
 
وی با اشاره به وجود کتابخانه‌های عمومی و کتابفروشی‌های استان گفت: 18 کتابفروشی فعال و 60 کتابخانه عمومی در سطح استان قرار دارند. ضمن اینکه سه کتابفروشی به طرح فصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصل هستند. در این طرح که کتابفروشی‌ها به صورت آنلاین با وزارت ارشاد مرتبط هستند، به خریداران کتاب 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود و سپس این مبالغ را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند.
 
وی در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح عشایر و روستاهای دوستدار کتاب شرکت کرده است و در سال 1394 در بین 10 روستای برتر دوستدار کتاب کشور قرار گرفت اما در سال 95 با توجه به ارائه‌ی 20 طرح، جزء برگزیدگان نبود.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
استان ارشاد بویراحمد نمایشگاه کهگیلویه فرهنگ اسلامی عمومی وزارت امروز اداره‌ی تهران عنوان برگزار کتابفروشی بین‌المللی آفتاب مجموعه‌ی دوستدار منتشر معرفی استان‌ها معاون فرهنگی رونمایی دارند نمایش موسیقی  خردمند ادامه