برگزیده ها

مازندمجلس: معاون‌ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بودجه اقتصادی سال 96 استان نسبت به سال 95 حدود 190 درصد افزایش یافته است.

مازندمجلس:

سکینه اشرفی  در نشست‌خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: سال 96 حدود هزار و 782 میلیارد تومان به استان اختصاص یافته و هفته گذشته ابلاغ شده است.

وی افزود: دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست‌خارجی سبب رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای کسب و کار در سطح استان شده است . بودن بر موضع عدالت زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم سیستان و بلوچستان شده است .

اشرفی با اشاره به توجه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید تدوین سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه بوده است .

معاون‌ توسعه و منابع استانداری اذعان داشت: سال 96 فرصت تاریخی برنامه‌نویسی به‌منظور توسعه بیش از پیش سیستان و بلوچستان بوده و طرح آمایش استان، توسعه سواحل مکران، بازنگری طرح توسعه شرق مصوب شده است .

اشرفی با اشاره به اینکه دو اقدام اشاسی لازمخ تدوین سند چشم‌انداز استان است، گفت: لازم است برنامه چشم‌انداز هر استان توسط خود آن استان تهیه شود و تمامی ذی‌نفعان این سند باید در تهیه آن مشارکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی مردم در توسعه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها در سطح استان براساس توانمندسازی و تسهیل‌گرایی مدنظر قرار گرفته است. همچنین مردمی کردن اقتصاد مولفه اساسی اقتصاد مقاومتی است.

اشرفی ادامه داد: اعتبارات سال 95 در بخش‌جاری و هزینه‌ای 100 درصد و عمرانی 55 درصد اختصاص یافته بود. پیگیری‌ها و همکاری‌های استان با سازمان برنامه و بودجه کشور از ابتدای امسال افزایش یافته تا با عنایت و توجه مسئولان اعتبارات امسال استان به صورت 100 درصد اختصاص یابد. با توجه به اینکه مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان دغدغه ملی برای مسئولان اجرایی کشور شده امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم استان بهره گیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید طرح‌های بزرگ و تاثیرگذاری نظیر راه‌آهن، گاز، افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار و غیره در این استان اجرا شده که فراتر از تصور در سال‌های گذشته آن بوده است.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های خرد و کلان هم اینک به بهشت پیمانکاران تبدیل شده که در آینده با راه‌اندازی طرح های مهم ضمن توسعه استان فرصت‌های زیادی در حوزه اشتغال فراهم می‌شود.

استان سیستان بلوچستان توسعه چشم‌انداز برنامه اشرفی تدبیر یافته اختصاص طرح‌های تاکید اقتصاد اعتبارات افزایش مسئولان امسال اینکه خاطرنشان گذشته اقتصادی مشارکت اشاره تدوین بودجه منابع