برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: با همکاری قوه قضائیه به دنبال اجرایی کردن طرح واگذاری مستقیم نوزادان به خانواده‌های متقاضی از طریق بیمارستان‌ها و کاهش روند واگذاری نوزادان هستیم.

مازندمجلس: نوزاد احمد خاکی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: نشست کارشناسان مسئول شبه خانواده بهزیستی استان تهران برگزار و در این جلسه راهکارهای مناسبی برای ارائه خدمات جدید پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان فرزندخواندگی از سوی سازمان بهزیستی ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت، بیان کرد: در شرایطی که آمار اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با فرزندخواندگی رشد ۳۵ درصدی داشته است آمار ترخیصی‌های ما نیز حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.
خاکی با تاکید بر اینکه در سال ۹۶ نیز برنامه‌هایی برای افزایش میزان فرزندخواندگی و واگذاری کودکان به خانواده‌ها پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های سال گذشته، برنامه‌های جدیدی در دستور کار قرار دارد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های امسال واگذاری کودکان و نوزادان به طور مستقیم از طریق بیمارستان‌ها به خانواده‌ها است، افزود: در حال حاضر در حال رایزنی با مسئولان قوه قضائیه و تدوین برنامه‌های جدید و پروتکل این طرح هستیم.
وی اظهار کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که کودکان و نوزادان در شیرخوارگاه‌ها رسوب کنند و لازم است هر چه زودتر با فراهم شدن شرایط، کودکان به خانواده‌های متقاضی واگذار شوند.
خاکی با تاکید بر اینکه اکثر خانواده‌ها به دنبال دختران نوزاد جهت سرپرستی آن‌ها هستند، افزود: متاسفانه خانواده‌ها تمایل کمتری برای سرپرستی پسران دارند که باید تلاش شود نگاه متفاوتی در این زمینه ایجاد شود.
کودکان بهزیستی میزان اینکه برنامه‌های خانواده‌ها واگذاری افزایش فرزندخواندگی تاکید نوزادان سرپرستی افزود استان مستقیم اعلام خانواده‌های متقاضی تهران شیرخوارگاه‌ها گذشته