برگزیده ها
مازندمجلس: شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که رزمایش آمریکا و متحدان این کشور در اردن پوششی برای تجاوز به خاک سوریه است.

به گزارش مهر، شبکه المیادین به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد که سوریه و تمام متحدانش حضور نظامی آمریکا در مرزهای اردن را از نزدیک دنبال می کنند.

این منابع همچنین از رصد تحرکات نیروهای آمریکایی، انگلیسی و اردنی در مرزهای سوریه خبر دادند. منابع مذکور در عین حال افزودند که رزمایش نظامی آمریکا و متحدانش در اردن مشکوک و پوششی برای طرح تجاوز به اراضی سوریه است. این منابع اظهارداشتند که افزون بر ۴ هزار و ۵۰۰ فرد مسلح آموزش دیده برای ایجاد منطقه امن در اطراف سوریه آماده شده اند و این اقدام خود اشغالگری به شمار می رود.

منابع یادشده افزودند که ملت و دولت سوریه و تمام متحدانش با هرگونه اشغالی با هر اسمی مخالفند و آمریکا و هم پیمانانش باید بدانند که در صورت تجاوز به خاک سوریه هزینه سنگینی را خواهند پرداخت. این منابع همچنین تاکید کردند که ارتش سوریه می تواند سرزمین این کشور را از تکفیری هایی که به حامیان و ایجادکنندگان خود متکی هستند آزاد کند.

این در حالی است که «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: ما خواهان رویارویی با اردن نیستیم اما اگر نیروهای اردنی بدون هماهنگی ما وارد سوریه شوند آنها را متجاوز به حساب خواهیم آورد.

در همین حال «محمد المومنی» سخنگوی دولت اردن گفت که کشورش در صورت لزوم از عمق سوریه از مرزهایش دفاع خواهد کرد.گفتنی است که رزمایش اردن موسوم به «شیر آماده» با مشارکت ۷ هزار و ۴۰۰ نظامی از ۲۱ کشور و مشارکت ۲ بمب‌ افکن نیروی هوایی آمریکا، از روز یکشنبه در مرزهای سوریه آغاز شده است.
سوریه منابع آمریکا متحدانش نظامی مرزهای تجاوز رزمایش افزودند آماده مشارکت اردنی همچنین اعلام المیادین پوششی نیروهای