برگزیده ها
تقسیم جامعه به چهاردرصد و 96 درصد حربه انتخاباتی است

مازندمجلس: سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که نامزدها به جای وعده های ماورایی برنامه عملیاتی بدهند، گفت: برخی از نامزدها از تقسیم جامعه چهار درصد و 96 درصد به عنوان حربه انتخاباتی استفاده می کنند

مازندمجلس: سیدکمال الدین سجادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: تا آمارگیری دقیق انجام نشود، هیچ کس نمی تواند صحت و سقم تقسیم بندی جامعه به 96 درصد و و چهار درصد را در جامعه تایید کند.
این فعال سیاسی اصولگرا با یادآوری این که شکی نیست در دیگر جوامع نیز بین برخوردارها و نابرخوردارها تفاوت عددی وجود دارد، تصریح کرد: البته نسبت این عدد متفاوت است و دقیق هم احصا نشده است، این موارد مناقشه برانگیز است و چون فاصله این اعداد جذاب است صرفا شیوه و شگرد تبلیغاتی است.
سجادی با بیان این که این نوع تقسیم بندی ها باید بر اساس یک نظام آماری و از منظر دهک های مختلف بررسی شود، تصریح کرد: این موارد بر اساس سلیقه و برنامه ریزی نامزدها استفاده می شود و برخی از نامزدها هم از توزیع ناعادلانه درآمدها صحبت می کنند و برخی هم شاید از دولت رفاه صحبت کنند.
وی ادامه داد: این نوع تقسیم بندی ها با نسبت های مختلف در زمان انتخابات در تمام جهان بیان می شود.
وی همچنین به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: دونالد ترامپ نیز که خود از میلیاردهاست در کارزار انتخاباتی از طبقه فرو دست و افراد کم درآمد صحبت کرد و با استقبال هم مواجه شد.

**نامزدها به جای وعده های ماورایی برنامه عملیاتی بدهند/ تاکید بر امیدوار کردن مردم به آینده
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین به اقتصاد به عنوان محور مناظره سوم اشاره کرد و گفت: نظام اقتصادی،تولید و اشتغال یکی از مهم ترین موضوع های کشور است ، از آنجا که مبحث اقتصاد برای مردم اهمیت بسیاری دارد و باعث روشن شدن برنامه های نامزدها می شود، لذا افراد جامعه می توانند در زمان رای دادن به راحتی تصمیم بگیرند که منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز می شود.
سجادی تصریح کرد: نامزدها به جای این که وعده های ماورایی بدهند، برنامه های منطقی را که ظرفیت عملیاتی شدن دارد و می تواند مشکلات زیربنایی و اساسی مردم را حل کند، مطرح کنند تا مردم به آینده خودشان و توسعه پایدار در کشور امیدوار باشند.
این فعال سیاسی اصولگرا توصیه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قدرت ها، قوت ها، برنامه ها و توانمندی ها را بیشتر بیان کنند و مردم را به یک افق و آینده روشن تر امیدوار کنند تا با رغبت و نشاط در صحنه حاضر شوند.

**نرخ بالای مشارکت مردم امنیت ملی را تقویت می کند
سجادی مشارکت و حضور گستره مردم در انتخابات را تضمین کننده آینده کشور دانست و افزود: آنچه که امنیت کشور را تامین می کند نرخ بالای مشارکت مردم در انتخابات است که مشروعیت نظام را تحکیم پیدا می کند و یک تایید و یک مهر محکم بر مشروعیت نظام است.
وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «مهم نیست چه کسی رای می آورد،بلکه حضور مردم در انتخابات مهم است»، یادآور شد: این مهم است که مردم بیایند و هر طیف سیاسی و سلیقه ای که رضایت دارند و کسی که برای آینده و سرنوشت کشور مفید است رای بدهند، اما نرخ بالای مشارکت در انتخابات باعث تقویت امنیت ملی خواهد شد.

**نامزدهای انتخابات اخلاق و انصاف را رعایت کنند
سجادی به روند نقد و بررسی ها در مناظره های اول و دوم بین نامزدها در خصوص عملکرد دولت مستقر اشاره و خاطر نشان کرد: نامزدها باید علاوه بر رعایت اخلاق اسلامی و انسانی، در داوری ها، نقدها و در پاسخ گویی و شخصیت افراد انصاف را نیز مراعات کنند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین همه نامزدهای انتخابات را به رعایت اخلاق توصیه کرد و افزود: در جمهوری اسلامی ایران اصالت در قدرت طلبی نیست، بلکه اصالت در خدمت به مردم و اسلام است.
به گزارش ایرنا، دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جمعه گذشته با موضوع سیاسی و فرهنگی برگزار شد و کارشناسان سیاسی و رسانه های داخلی و خارجی مواضع هر یک از نامزدها را تحلیل و رویکردهای آن‌ها را نسبت به نخستین دور مناظره، نقد وبررسی کردند.
محوریت اصلی دور اول مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که به صورت زنده از صدا و سیما پخش شد، مباحث اجتماعی بود و محوریت سومین دور از مناظره ها که روز جمعه 22 اردیبهشت ماه برگزار می شود، مسائل اقتصادی است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 در کشور برگزار می شود.
در این دور از انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت 6 نفر از داوطلبان از سوی شورای نگهبان احراز شده است.

سیدکمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری