برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون امور مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان تهران از اجرای طرح ویژه بازدید سرزده از مراکز تحت نظارت بهزیستی استان تهران خبر داد.

مازندمجلس: مرکز نگهداری از معلولان به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، نورالدین فائقی، معاون امور مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان تهران با بیان اینکه طرح ویژه بازدید سرزده از مراکز تحت نظارت بهزیستی با اهداف پیشگیرانه و در جهت افزایش نظارت، رفع کاستی‌ها و بهبود خدمات ارائه شده توسط مراکز اجرا می‌شود، گفت: در این طرح تیمی متشکل از نماینده معاونت‌های تخصصی بهزیستی، دفتر ارزیابی عملکرد و معاونت امور مشارکت‌ها به طور سرزده از مراکز تحت نظارت بهزیستی در ۱۶ شهرستان استان تهران بازدید و اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.
وی با اشاره به فعالیت قریب ۳ هزار مرکز بهزیستی اعم از خیریه‌ها، مهدهای کودک، توانبخشی، سالمندان، مراکز نگهداری از کودکان، مراکز مشاوره، مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد و... در سطح استان تهران، افزود: از ابتدای سال ۹۶ با توجه به مصوبه شورای سیاستگذاری موسسات خیریه استانداری تهران تیم‌های نظارتی ما تمرکز خود را در ابتدا بر روی مراکز خیریه استان قرار داده‌اند و آن‌ها را براساس شاخص‌های نظارتی ارزیابی می‌کنند و به صورت موازی دیگر تیم‌ها نیز به نظارت بر سایر مراکز تخصصی شامل حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری خواهند پرداخت.
معاون امور مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی استان تهران با اظهار به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ موسسه خیریه در استان تهران از بهزیستی پروانه تأسیس دریافت کرده‌اند، گفت: از این تعداد تن‌ها ۳۰۰ موسسه فعال هستند که تیم‌های نظارتی براساس شاخص‌های نظارت آن‌ها را ارزیابی می‌کند و موسسات و مراکزی که غیرفعال باشند، پروانه تأسیس آن‌ها ابطال خواهد شد.
فائقی خاطر نشان کرد: پیش از این نیز بازدیدهای سرزده به صورت هفتگی از مراکز مختلف بهزیستی در حال انجام بود، اما بنا داریم با اجرای این طرح ضمن توجه و تمرکز بر بهبود فرآیند‌ها و فعالیت‌های مراکز و موسسات خیریه، از بروز کاستی‌ها و وقوع تخلفات احتمالی پیشگیری کنیم. 
مراکز بهزیستی تهران خیریه استان موسسات نظارت سرزده ارزیابی آن‌ها مشارکت‌ها نظارتی بازدید براساس تمرکز پروانه تأسیس تیم‌های موسسه پیشگیری شاخص‌های کاستی‌ها اشتغال معاون فائقی اینکه اجرای خواهند تخصصی بهبود توانبخشی