برگزیده ها
قطعه‌سازان صادر نکنند دچار بحران می‌شوند

مازندمجلس: وزیر صنعت گفت: اگر رویکرد ما در حوزه قطعه سازی به سمت صادرات سوق پیدا نکند، قطعه سازان دچار بحران می‌شوند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا نعمت زاده امروز در مراسم امضای قرارداد طراحی پلت فرم جدید خودرویی گفت: اگر قطعه صادر نکنیم قطعه سازان دچار بحران می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم صادرات کنیم. صادرات قطعات خودرو قطعا مزیت ماست. اگر نتوانیم صادر کنیم صنعتکاران ما دچار بحران می شوند.

نعمت زاده ادامه داد: من به واحدهای تولیدی که کمتر از ظرفیت خود کار می کنند توصیه می‌کنم بازاریابی کنند و با جلب نظر مشتریان خارجی تولید خود را افزایش دهند.

وی گفت: این صنعت است که از دانشگاه بهره می‌گیرد؛ همکاری دانشگاه و صنعت ۷۰ درصد به نفع صنعت و ۳۰ درصد به نفع دانشگاه است. ادبیات این دو قدری با هم تفاوت دارد اما همکاری بین صنعت و دانشگاه لازمه پیشرفت و ارتقا دانش صنعتی و نوآوری و تولید بهتر است.

نعمت زاده اظهار کرد: در دولت هشتم ما واحدهای توسعه و تحقیق را راه اندازی کردیم و تحقیقات و طراحی های خوبی انجام شد که از آن سمند خارج شد.

وی افزود : درست زمانی که همه دنیا فکر می‌کردند ما سپر پیکان را هم نمی‌توانیم تولید کنیم ما خودروی ملی را تولید کردیم. اما متاسفانه ۸ سال بعد از آن خسته شدند و مرکز را تعطیل کردند.  

وزیر صنعت ادامه داد: در دولت یازدهم پیگیر این مرکز توسعه و تحقیق بودم و متوجه شدم کلا تعطیل شده است. معتقدم اگر در واحدهای تحقیق و توسعه ۵۰۰ نفر هم کار کنند کم است.

دانشگاه تولید واحدهای توسعه تحقیق بحران کردیم تعطیل می‌شوند صادرات ادامه طراحی همکاری