برگزیده ها
شمار واحدهای تعطیل شهرک های صنعتی در دولت یازدهم به 14درصد کاهش یافت

مازندمجلس: تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ادعای برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره تعطیلی نیمی از واحدهای شهرک های صنعتی را «خلاف واقع» و «کمرنگ جلوه دادن توانمندی های نظام» خواند و گفت: میزان تعطیلی واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی حدود 14درصد است.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، «علی یزدانی» امروز (سه شنبه) در گردهمایی معاونان شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور افزود: بیشتر واحدهای تعطیل در شهرک ها و نواحی صنعتی طرح های زودبازده برجای مانده از گذشته بوده است که به طور غیرکارشناسی ایجاد شده بودند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: دولت برای خوشایند دیگران آمار خلاف واقع و دروغ ارائه نمی کند اما برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به جای ریشه یابی مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی، بر آمارهای خلاف واقع تکیه کرده و زحمات انجام شده در این سال ها را زیر سوال می برند.
وی تاکید کرد «اینکه مطرح می شود 50 درصد شهرک های صنعتی تعطیل است، خلاف واقع بوده و کمرنگ جلوه دادن توانمندی های نظام است».
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با مردم با صداقت و شفافیت صحبت و از بداخلاقی پرهیز کرد، زیرا فضای ملتهب سیاسی در یکی دو هفته آینده فروکش می کند اما نباید تحت تاثیر این فضا لحظه ای در وظیفه خطیر خدمات رسانی به مردم کوتاهی کنیم.
یزدانی افزود: اگر کاندیدایی بخواهد با انتقاد از عملکرد دولت تلاش هایی را که توسط خود مردم انجام شده است، زیر سوال ببرد، ما باید از زحمات خود صیانت کنیم.
وی اعلام کرد در دولت یازدهم زیرساخت های 80 شهرک و ناحیه صنعتی برای استقرار سرمایه‌گذاران آماده شده و در زمینه ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت تولید نیز اقدام های خوبی انجام شده است، به طوری که پارسال بیش از چهار هزار و 31 قرارداد سرمایه ‌گذاری جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی امضا شد.
یزدانی، تحقق اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات کشور برشمرد و گفت: اشتغال پایدار، توجه به منابع داخلی، نگاه به بازار جهانی، توجه به شرکت های دانش بنیان، تقویت تولید ملی و مصرف کالای ایرانی و... از برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی است و زمینه را برای توسعه صنعتی کشور فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان صنایع ‌کوچک و شهرک های صنعتی ایران چندی پیش اعلام کرد: در دولت یازدهم در کل شهرک ها و نواحی صنعتی بیش از هشت هزار و 99 واحدصنعتی با اشتغال 132 هزار نفر به بهره برداری رسید که از این تعداد، 3468 واحد صنعتی با اشتغال بیش از 57 هزار نفر در شهرک ها و نواحی دوباره به چرخه تولید بازگشتند.
به گزارش ایرنا، برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند نیمی از ظرفیت شهرک های صنعتی در دولت یازدهم تعطیل است.
انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام*3065 *1961* تنظیم: محمد ملک دار* انتشار: مریم مسعود

صنعتی یازدهم نواحی اشتغال تعطیل ایرنا ریاست جمهوری یزدانی تولید انتخابات گزارش صنایع اعلام زمینه اقتصادی اسلامی اقتصاد مقاومتی افزود سراسر واحدهای نامزدهای معاون ایجاد ارائه مدیرعامل زحمات