برگزیده ها
برگزاری انتخابات الکترونیک در ۱۴۱ شهر /سامانه بی‌تاک راه اندازی شد

مازندمجلس: شجاعان می گوید :امسال در ۱۴۱ شهر و ۹۷۵۲ شعبه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

مازندمجلس: شجاعان می گوید :امسال در ۱۴۱ شهر و ۹۷۵۲ شعبه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا نشست خبری امیر شجاعان، رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور بعد از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد.

شجاعان با اشا ره به روند برگزاری انتخابات الکترونیکی شهر و روستا گفت: امسال در ۱۴۱ شهر و ۹۷۵۲ شعبه انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و ۱۰۴۱ نفر در انتخابات شورای شهر از این طریق و به صورت تمام الکترونیکی انتخاب می‌شوند.

او با اشاره به اینکه اسامی شهرهایی که در آنها انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود بر روی پرتابل وزارت کشور قرار گرفته است، گفت:  همچنین در یک طرح آزمایشی پیش از آغاز انتخابات در هر شهر ۱۰ شعبه را فعال کرده‌ایم و مردم می‌توانند در این ۱۰ شعبه با روند شرکت در انتخابات الکترونیکی آشنا شوند.

او ادامه داد: در این سیستم آزمایشی مردم بهترین فوتبالیست را انتخاب می‌کنند تا شکل رای‌دهی الکترونیک را یاد بگیرند. این آموزش تا ۲۶ اردیبهشت ادامه دارد.

شجاعان با اشاره به اینکه نحوه استفاده از دستگاه‌های رای‌دهی الکترونیک بسیار ساده است، گفت: امکان هک شدن این دستگاه‌ها وجود ندارد زیرا به هیچ عنوان این تجهیزات به هیچ شبکه‌ای متصل نیست و اصلا امکان هک شدن و سوء استفاده از اطلاعات وجود ندارد.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه بی‌تاک گفت: برای هر داوطلب انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری یک صفحه در سامانه بی‌تاک اختصاص پیدا کرده است و افراد می‌توانند در این صفحه اطلاعات خود را وارد کنند.

او ادامه داد: طبق قانون هر دواطلب هر سایت وبلاگ و یا بستر اطلاع‌رسانی که دارد راو همچنین مسیر تبلیغاتی‌اش را باید در سامانه بی‌تاک مشخص کند تا از گسترش صفحات جعلی خودداری شود.

شجاعان افزود: افراد باید ابتدا کانال‌ها و مسیرهای تبلیغاتی خود را در فضای مجازی در سامانه وزارت ارشاد ثبت کنند و بعد از دریافت کد شامد آن کد را در سامانه بی‌تاک ثبت کنند. ثبت این دو کد زمان زیادی را نمی‌گیرد.

او ادامه داد: همچنین کسانی که می‌خواهند به صورت انبوه پیامک بفرستند می‌توانند در این سامانه سیستم و مسیری را قصد دارند تا پیامک‌های خود را ارسال کنند انتخاب کنند.

شجاعان با اشاره به اینکه به هر شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره سامانه بی‌تاک اطلاع‌رسانی شده است، گفت:‌ صفحات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این سامانه راه‌اندازی شده و اطلاعات اولیه در آن قرار گرفته است و نامزدها می‌توانند اطلاعات تکمیلی خود را در آن منتشر کنند.

او ادامه داد: هر چند این سامانه در انتخابات ریاست جمهوری فعال است اما هدف اصلی ما استفاده از آن در انتخابات شورای شهر است. آدرس این سامانه به زبان انگلیسی BITAAK.IR است. 

انتخابات سامانه الکترونیک شجاعان بی‌تاک اطلاعات ادامه وزارت اشاره می‌توانند برگزار جمهوری ریاست استفاده همچنین اینکه الکترونیکی شورای امسال راه‌اندازی برگزاری اطلاع‌رسانی صفحات ندارد افراد توسعه فناوری آزمایشی سیستم رای‌دهی گرفته امکان