برگزیده ها

مازندمجلس: رییس کل گمرک ایران گفت: حمایت از تولیدات داخلی در اولویت برنامه‌های گمرک است.

مازندمجلس:

مسعود کرباسیان خبر کاهش تعرفه واردات‌خودرو را تکذیب کرد و گفت: حمایت از تولیدات داخلی در سالی‌که به تولید و اشتغال نام‌گذاری شده، بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه با قاچاق کالا در گمرک به شدت برخورد می‌شود، افزود: برخورد با قاچاق سازمان یافته کالا از مهم‌ترین برنامه‌های گمرک است.

کرباسیان با اشاره به مثبت‌شدن تراز تجاری کشور در سال گذشته افزود: استفاده از منابع درآمدی برای کمک به صادرات یکی از دلایل این موضوع بود که براساس آن وارد کنندگان مواد اولیه، هنگام صادرات همه مبالغی را که زمان واردات مواد اولیه پرداخت کرده بودند، دریافت می‌کنند. این امر در سال‌جاری هم تداوم داشته طوری‌که فروردین‌ماه، میزان صادرات 300 میلیون دلار بیشتر از واردات بوده است.

وی درباره راه‌اندازی اداره گمرک در شاهرود گفت: شهرستان‌شاهرود از مزیت‌های زیادی در صادرات کالا برخوردار است بنابراین باید ارزیابی ویژه صادرات که در شاهرود راه‌اندازی شده، پس از طی مراحل مورد نیاز به اداره تبدیل شود.

رییس کل گمرک ایران همچنین متذکر شد: فعالیت نمایندگی گمرک در شاهرود هیچ محدودیتی نخواهد داشت و این دفتر کارشناسی محصولات و ارزیابی آنها را برای صادرات انجام خواهد داد.

صادرات شاهرود کرباسیان اولیه واردات اداره ارزیابی افزود راه‌اندازی برخورد واردات‌خودرو تعرفه حمایت تولید قاچاق بیشتر مسعود