برگزیده ها
سرمایه‌گذاری خارجی سال 95 تا سه میلیارد و 124 میلیون دلار افزایش یافت

مازندمجلس: سمنان- ایرنا- معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت: در سال 95 بیش از سه میلیارد و 124 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی از طریق سامانه های بانکی وارد کشور شد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، محمد خزاعی عصر سه شنبه در همایش تخصصی رونق تولید و صادرات استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مناطق آزاد و استان‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد‌ که نشان دهنده بالا بودن امنیت ایران و اعتماد سرمایه‌گذاران است.
وی با اشاره به این که درسال 95 رشد اقتصادی تا 11.6 درصد پیش رفت، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام بانک جهانی، رشد اقتصادی کشور در سال 2016 به 5.8 رسید.
خزاعی با یاد آوری اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران در سال 93 و 94 تراز تجاری صادرات ایران با یک میلیارد دلار مثبت شد، گفت: پیش از دولت تدبیر و امید و در سال 88 واردات به کشور بیش از 55 میلیارد دلار و صادرات 25 میلیارد دلار بود که 30 میلیارد دلار تراز صادرات کشور منفی شد.
وی، به آثار مثبت برجام اشاره کرد و گفت: کاهش ایران هراسی و ایجاد زمینه حضور کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران از دستاوردهای برجام بود که منجر به منزوی شدن دشمنان ایران شد.
وی با اشاره به اینکه از دیگر آثار برجام ارتباط تجاری و صادرات ایران به 40 کشور دنیا بود و با تاکید بر اینکه توسعه سیاسی با کشورهای خارجی و ایجاد امنیت و ثبات اقتصادی در داخل کشور عامل موثر بر توسعه صادرات است، یادآورشد: مناظره های انتخاباتی برای دستیابی به قدرت نباید با ارائه آمار غلط منجر به سوء استفاده دشمنان شود.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت: نباید بین کالاهای تولید شده برای صادرات و مصرف داخلی تفاوتی باشد و به کیفیت تولید در تمام بخش ها با رویکرد صادراتی باید توجه شود.
این همایش با حضور محمد رضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مسوولان استانی، نمایندگان 120 واحد تجاری و صنعتی و 30 واحد کشاورزی از استان حضور داشتند و نخستین باشگاه تولید کنندگان و صادرکنندگان کشور در استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرد.
تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان از هزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شدند و بر اساس اعلام مسوولان، تا کنون 76 درصد از اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در استان سمنان محقق شده است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

سمنان استان صادرات میلیارد تولید اقتصادی خارجی برجام گذاری سرمایه اشاره تجاری اینکه مسوولان نباید توسعه صنعتی کشاورزی اخبار تسهیلات دریافت دشمنان سرمایه‌گذاری همایش معاون اعلام تدبیر خزاعی ایرنا کشورهای ایجاد امنیت