برگزیده ها

مازندمجلس: مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: بعد از اجرایی شدن برجام، تولید نفت در این شرکت 300 هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

مازندمجلس: مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: بعد از اجرایی شدن برجام، تولید نفت در این شرکت 300 هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن دهانزاده مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران با اشاره به افزایش تولید300 هزار بشکه ای  این شرکت در پایان سال ۹۵ گفت: با این رقم تولید شرکت کارون نسبت به سال ۹۴ حدود ۳۸ درصد افزایش یافت.

وی سهم این شرکت را در افزایش تولید نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پسابرجام ۶۰ درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید شرکت نفت و گاز کارون یک میلیون و سی هزار بشکه در روز است، گفت: در صورت اجرای به موقع و کامل برنامه های افزایش تولید، تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیون و ۷۰ هزار بشکه در روز می رسد.

دهانزاده در ادامه با اشاره به نوسازی تاسیسات شرکت کارون، تصریح کرد: نوسازی تاسیسات و تجهیزات این شرکت از طریق انجام تعمیرات اساسی و همچنین راه اندازی واحدهای جدید انجام می شود.

وی راه اندازی واحد هیبریدی واحد بهره برداری منصوری با ظرفیت ۷۵ هزار بشکه در روز، افزایش سی هزار بشکه ای ظرفیت واحد نمکزدایی بنگستان شماره ۲ اهواز، راه اندازی ۸ تجهیز استراتژیک درسایر واحد های نمکزدایی شامل نمک گیر های برقی، کوره های پیش گرمکن و غیره را از جمله اقدامات این شرکت جهت نوسازی تاسیسات در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان داخلی، گفت: این شرکت سال گذشته ۱۷۶ قلم کالای استراتژیک و پرکاربرد صنعت نفت را با کمک سازندگان داخلی بومی سازی کرده و طی سال ۹۵ تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۷ قلم کالا به ارزش ۲۲۷ میلیارد ریال از منابع داخلی خریداری شده است.

دهانزاده در ادامه به برنامه های زیست محیطی این شرکت اشاره و تاکید کرد: در این راستا پروژه های بهسوزی مشعل ها، بهسازی سیستم انتقال پساب، توسعه فضای سبز، اجرای ۱۰ پروژه مکانیزه آبیاری و نصب مخازن آب، تعویض خاک نباتی و کاشت نهال و درخت انجام گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

افزایش کارون تولید برداری اشاره تاسیسات نوسازی داخلی دهانزاده اندازی پروژه ظرفیت نمکزدایی استراتژیک گذشته اجرای پایان برجام عنوان میلیون برنامه ادامه