برگزیده ها
مازندمجلس: پیش بینی می شود که طرف های آمریکایی و سعودی درباره سرمایه گذاری ها و طرح های اقتصادی کلان به ارزش 200 میلیارد دلار به توافق خواهند رسید.

به گزارش العالم، گفته می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انبوهی از غافلگیری های اقتصادی راهی عربستان خواهد شد.

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، پیش بینی می شود که طرف های آمریکایی و سعودی درباره سرمایه گذاری ها و طرح های اقتصادی کلان به ارزش 200 میلیارد دلار به توافق خواهند رسید.
سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم منتظرۀ آمریکا در عربستان در 4 سال آینده کمک شایانی به اجرای برنامۀ اقتصادی 15 سالۀ سعودی ها موسوم به برنامۀ 2030 خواهد کرد برنامه ای که هدف از آن تنوع بخشیدن به منابع اقتصادی و رهایی از سیاست تکیه بر درآمدهای نفتی است.

کارشناسان معتقدند ترامپ توجه ویژه ای به بخش خرده فروشی در عربستان خواهد داشت، به ویژه اینکه عربستان اعلام کرده است بازار خود را کامل به روی سرمایه گذاران خارجی خواهد گشود. آنان معتقدند که ترامپ غافل گیری های اقتصادی بزرگی به ویژه در زمینۀ سرمیاه گذاری برای عربستان خواهد داشت.
سفر آتی ترامپ به عربستان اولین سفر خارجی وی خواهد بود واز این لحاظ تاریخی محسوب می شود که رؤسای جمهور آمریکا غالباً در نخستین سفر خود به کانادا یا مکزیک سفر می کردند.
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان نیز چندی پیش گفت: عربستان سعودی شریک اقتصادی قدرتمند آمریکا ، بزرگترین صادرکنندۀ نفت و یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در جهان است و سفر آتی ترامپ به عربستان از همه لحاظ سفری تاریخی خواهد بود.
 
عربستان اقتصادی ترامپ سرمایه آمریکا گذاری سعودی معتقدند بزرگترین گذاران برنامۀ خارجی تاریخی توافق آمریکایی درباره میلیارد خواهند گزارش