برگزیده ها
مازندمجلس: دولت فدرال کانادا با درخواست ایران برای استقرار مراکز رأی‌گیری در این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت کرده است.
به گزارش فارس، دولت فدرال کانادا با درخواست ایران برای استقرار مراکز رأی‌گیری در این کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مخالفت کرده است.

روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» روز سه‌شنبه ضمن گزارش این خبر افزود این تصمیم در حالی اتخاذ شده که دو کشور در حال تلاش برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با یکدیگر هستند.

مطابق این گزارش، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل چند ماه پیش با ارسال یک درخواست رسمی از دولت اتاوا خواست با استقرار مراکز رأی‌گیری در آن کشور زمینه را برای شرکت ایرانی‌های مقیم کانادا در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برگزار کند.

یک منبع آگاه به روزنامه کانادایی گفت که امکان موافقت با این درخواست وجود نداشت زیرا دولت، معمولاً از کشورهای خارجی می‌خواهد صندوق‌های اخذ رأی را در مقرهای دیپلماتیک خود قرار دهند.

استدلال دولت کانادا این است که با توجه به اینکه قطع روابط دو کشور و تعطیلی سفارت ایران در اتاوا در سال 2012، امکان استقرار مراکز رأی‌گیری برای ایرانی‌ها وجود نخواهد داشت.

به نوشته روزنامه کانادایی این موضوع در مکالمه تلفنی بین محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با همتای کانادایی‌اش نیز مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

منبع مورد استناد گلوب اند میل گفته که «کریستیا فریلند»، وزیر خارجه کانادا نگرانی‌های اتاوا درباره این موضوع را به آقای ظریف منتقل کرد. این منبع اشاره‌ای به نگرانی‌های خاص مورد اشاره در این گفت‌وگو نکرد.
کانادا درخواست رأی‌گیری مراکز استقرار روزنامه کانادایی اتاوا گزارش ریاست‌جمهوری مخالفت انتخابات موضوع نگرانی‌های امکان خارجه دیپلماتیک برگزاری روابط فدرال