برگزیده ها

مازندمجلس: سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آغاز عملیات آزاد سازی غرب موصل تاکنون بیش از 435 هزار تن از ساکنین این شهر آواره شده و شمار زیادی از آنها در معرض گرسنگی و سو تغذیه شدید قرار دارند.

مازندمجلس: استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز سه شنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل تاکنون 435 هزار تن از مردم این شهر آواره شده اند.
 
‌وی افزود: بر اساس آمارهای کمیته هماهنگی کمک های اضطراری،تاکنون به 31 هزار تن از آوارگانی که موفق به فرار به مناطق آزاد شده در موصل شده اند، امداد رسانی انجام گرفته است.
 
به گفته وی، به دلیل مسدود بودن راه‌ها و عدم امکان ورود کالاهای مورد نیاز به غرب موصل آن دسته از مردم این شهر که هنوز در مناطق تحت کنترل داعش بسر می برند از نوامبر سال گذشته تاکنون با کمبودهای شدید غذایی و مایحتاج روزانه روبه رو هستند.
 
دوجاریک به نقل از مسئولان بهداشتی این سازمان افزود: بسیاری از آوارگانی که از این بخش ها به نقاط دیگر شهر و یا کشور سفر می کنند بدلیل کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی در این مناطق از سو تغذیه شدید و خطرات ناشی از آن رنج می برند.
 
وی در نهایت یادآور شد که بسیاری از مردم این شهر چه آ‌نانی که این مناطق را ترک کرده و چه آنانی که هنوز در غرب موصل بسر می برند به شدت به کمک‌های انسان دوستانه نیازمند هستند و امداد گران سازمان ملل تاکنون به 95 هزار تن از آوارگان را زیر پوشش کمک های انسان دوستانه قرار داده اند و بطور موقت مایحتاج غذایی و پوشاکی در اختیار آنها گذاشته اند.
تاکنون مناطق غذایی مایحتاج بسیاری انسان دوستانه امداد افزود آوارگانی آواره عملیات