برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور سیاست خارجی مکرون: مکرون خواستار «توضیح» کاخ سفید درباره موضع خود در قبال تجارت آزاد، توافق هسته ای ایران و توافق آب و هوایی پاریس خواهد شد.

مازندمجلس: نشریه پلیتیکو با پرداختن به دیدگاه‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهور منتخب فرانسه درباره مسائل مختلف سیاست خارجی، به موضع وی در قبال توافق هسته ای ایران پرداخت و به نقل از اوریلین لوشووالیه  مشاور رسمی سیاست خارجی مکرون نوشت: در خصوص توافق هسته ای ایران، ما خواستار همکاری بسیار نزدیک درباره ادامه آن، و اطمینان از این هستیم که (این توافق) همچنان به قوت خود باقی است، اما با جدیت اجرا می شود.

‌این نشریه نوشت: امانوئل مکرون بی آنکه (در مبارزات انتخاباتی خود) چندان به امور بین المللی بپردازد، به عنوان رئیس جمهور به کاخ الیزه راه یافت.
 
وی گفت فرانسه می خواهد ابتکار امنیتی جدیدی درباره لیبی» پیشنهاد کند و درباره سوریه و اوکراین تبادل نظر کند. اینها سه مسئله امنیتی اصلی هستند. مکرون در عین حال خواستار «توضیح» کاخ سفید درباره موضع خود در قبال تجارت آزاد، توافق هسته ای ایران و توافق آب و هوایی پاریس خواهد شد.
 
لوشووالیه تصریح کرد: در صورت بازنگری آمریکا در مشارکت خود در توافق پاریس، این مسئله کمی ما را نگران خواهد کرد، و از آمریکا می خواهیم که در این توافق بماند. احتمالاً ما می توانیم انعطاف پذیرتر باشیم، اما از آمریکا می خواهیم در این توافق باقی بماند.
 
وی افزود: در خصوص توافق هسته ای ایران، ما خواستار همکاری بسیار نزدیک درباره ادامه آن، و اطمینان از این هستیم که (این توافق) همچنان به قوت خود باقی است، اما با جدیت اجرا می شود.» لوشوولیه گفت: «ما درک می کنیم که بازنگری در سیاست (در قبال این موضوع) در دست انجام است، و می خواهیم برخی گزینه ها را بیازماییم.
توافق درباره مکرون خواستار آمریکا سیاست خواهیم هستیم مسئله همچنان امنیتی بازنگری بماند اطمینان پاریس همکاری جمهور امانوئل نشریه فرانسه خارجی نزدیک بسیار مشاور ادامه