برگزیده ها

مازندمجلس: عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری دچار بی‌انضباطی است که این بی‌انضباطی شامل بی‌انضباطی مالی هم می‌شود.

مازندمجلس: احمد مسجد جامعی در مناظره شورای پاک که با همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی درمحل دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار شد گفت: در حال حاضر نظریه برای مدیریت شهری نداریم این درحالی است که برخی از مدیران شهری به ساعات طولانی کار خود تاکید می‌کنند البته این خوب است اما کار بدون نظریه شهری نه تنها موجب گسترش سرمایه اجتماعی وشهری نمی‌شود بلکه موجب تاراج سرمایه شهری و اجتماعی خواهد شد.
 
‌ وی ادامه داد:‌ در حال حاضر به علت آنکه مدیریت شهری، شهرداری و شورای شهر با هم را دربرمی‌گیرد تنها  پاکدست بودن اعضای شورا کافی نیست. هرچند مهمترین کار شورا در شهر این است که به پاک دست بودن تاکید و نظارت کند اما علاوه بر پاک دستی شجاعت نیز شاخصه بسیار مهمی است.
 
عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه شجاعت را به معنای افشاگری نمی‌داند گفت: افشاگری آخرین مرحله است این درحالی است که معتقدم باید ساختارهایی ایجاد کنیم که در آن‌ها فساد اتفاق نیفتد نه آنکه مدام بگوییم فلانی فاسد است و شورای پاک شورایی است که جلوی این تخلفات را می‌گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه اعضای شورای شهر پاک دست باشند مساله حداقلی است گفت: در تایید صلاحیت‌ها دیدیم که افراد پاک دست شورای فعلی هم تایید صلاحیت شدند.
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد اصلاح طلب و اصولگرا ندارد رحمت الله حافظی عضو اصولگرای شورای چهارم اشاره کرد وگفت:‌ حافظی کسی است که با لیست اصلوگرایان وارد شورا شد و به قالیباف هم رای داد اما خیلی خوب با فساد مبارزه کرد این درحالی است که در اولین جلسه که با مجلس جدید داشتیم تاکید کردم که باید مبارزه با فساد را همه گیر کنیم زیرا همه چیز ما در گرومبارزه با فساد است البته من نمی‌خواهم اسم افراد را همانگونه که در مناظره ها نام می‌برند بیاورم زیرا معتقدم وظیفه ما گفت و گو در فضای سالم است. و اینکه از دختری در مناظرات نام ببریم نه تنها کار درستی نیست بلکه در مغایر حقوق شهروندی است.
 
مسجد جامعی در ادامه با بیان اینکه در کشور تقدم کاربر فکر داریم گفت: برای اندیشیدن اهمیتی قائل نیستیم که باید این مساله نیز در سطوح مدیریتی بررسی شود.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال اول شورای شهر که من رییس بودم قرار بود که اگر از اصلاح طلبان کسی رییس شد معاون اول شورا اصولگرا باشد به همین دلیل آقای هاشمی پور انصراف داد و آقای طلایی معاون شورا شدند. اما دیدیم که در سه سال بعد از آن رییس،‌دبیر و معاون شورای شهر همگی اصولگرا بودند و به اصلاح طلب فرصت داده نشد.
 
مسجد جامعی در ادامه با بیان اینکه در تهران رویای مشترک نداریم گفت: سندهای زیادی داریم اما با این اسناد کاری پیش نمی‌رود ما امروز در تهران هیچ رویای مشترکی نداریم.
 
عضو شورای شهر تهران در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران اشاره کرد وگفت: بودجه فرهنگی معاونت فرهنگی شهرداری تهران بسیار بیشتر از وزرات ارشاد است درحالی که خروجی این معاونت اصلا مشخص نیست و سوال من این است که کلاس آشپزی و گلدوزی و بدن سازی در این معاونت چه تطابقی با ماهیت فرهنگی آن دارد؟
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه نیاز به یک شورای مقتدرتریم داریم گفت:‌در موضوع املاک نجومی شهرداری دیدیم که این مساله در شورای شهر مطرح شد اما بعد از آن به مجلس و دستگاه های قضایی گزارش دادند اما هیچکس حاضر نشد به شورا گزارش بدهد که این وضعیت خوبی نیست.
 
عضو شورای شهر تهران در پایان گفت:‌شورای شهر تهران باید رسانه ویژه خود را داشته باشد که درحال حاضر فاقد آن است و موسسه همشهری نیز رسانه بزرگ شهری بوده که برای شهرداری است و به شورا تعلق ندارد.
شورای تهران اینکه شهرداری ادامه تاکید مدیریت درحالی فرهنگی مساله اصلاح اصولگرا دیدیم همچنین جامعی داریم معاون مبارزه نداریم گزارش معاونت رویای ندارد اشاره رسانه حافظی  مسجد معتقدم سرمایه اجتماعی البته نظریه دانشگاه اعضای شجاعت تایید مناظره افشاگری بسیار افراد