برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- فرمانده انتظامی اصفهان از دستگيری سه قاچاقچی صنايع دستی و كشف محموله ای به ارزش 37 ميليارد ريال از مخفيگاه آنان در عمليات پليس آگاهی خبر داد.

مازندمجلس: صنایع دستی قاچاقبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» و فرامین معظم له در خصوص مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و در راستای اهداف و راهبردهای ناجا در این زمینه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی استان تمرکز خود را بر روی پرونده‌های کلان و به اصطلاح دانه درشت‌های قاچاق، معطوف ساخت.
وی افزود: یکی از کالاهای قاچاقی که به شدت می‌تواند به تولید و اشتغال استان آسیب جدی وارد کند قاچاق صنایع دستی خارجی است که در این خصوص پلیس آگاهی استان در سال جدید به طور جدی در این حوزه ورود پیدا کرده است.
فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در همین زمینه کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اشرافیت کامل خود از فعالیت تعدادی از قاچاقچیان کالا در زمینه وارد کردن صنایع دستی خارجی به استان مطلع شدند و بلافاصله تحقیقات وسیعی را در این خصوص آغاز کردند که در نهایت مشخص شد این عده ظروف مسی در قالب‌های مختلف را به صورت خام به یکی از کشورهای اطراف برده و پس از طراحی و حکاکی با دستگاه بر روی آنان به نام آن کشور وارد ایران کرده و در بین فروشگاه‌های صنایع دستی به فروش می‌رساندند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با انجام تحقیقات کارآگاهان سرانجام سه محل دپوی این کالا‌ها در شهر اصفهان شناسایی و ماموران به همراه کارشناسان بازرسی اصناف از این محل‌ها بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۲۰ هزار و ۲۰۰ عدد انواع ظروف مسی خارجی از قبیل: قندان، گلدان، سینی، ساعت دیواری، سماور، گلاب پاش و... که همگی آن‌ها فاقد مدارک گمرکی بودند کشف شد.
آقاخانی ارزش محموله کشف شده را بنا به نظر کارشناسان، ۳۷ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه سه تن از قاچاقچیان کالا دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و اموال توقیفی نیز به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی منتقل شد.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این نوع قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور و عدم امنیت شغلی در بین تولید کنندگان باعث پایین آمدن اعتبار صنایع دستی استان می‌شود اظهار داشت: یکی از افتخارات استان اصفهان این است که رتبه اول صنایع دستی کشور را دارد و ما در نیروی انتظامی وظیفه خود می‌دانیم که از این فرهنگ با ارزش و میراث ماندگار با تمام وجود محافظت کنیم.
وی برمبارزه جدی و قاطعانه با قاچاقچیان صنایع دستی تاکید کرد و با بیان اینکه به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم که صنایع دستی قاچاق وارد بازر اصفهان شود اظهار داشت: تمام صنوفی که اقدام به تهیه، دپو و فروش صنایع دستی قاچاق کنند مطمئن باشند که توسط پلیس دستگیر و واحدهای صنفی آنان با دستور مقام قضائی پلمب خواهد شد.
این مقام انتظامی با تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت مردم در برنامه‌ها و طرح‌های انتظامی استان گفت: از شهروندان می‌خواهیم که هرگونه اخباری در زمینه تهیه، توزیع و فروش کالاهای قاچاق دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا برخورد‌های لازم برای کوتاه کردن دست این گونه افراد از بازارهای تولید داخل انجام گیرد. 
استان صنایع قاچاق انتظامی تولید اظهار زمینه اصفهان خارجی قاچاقچیان همراه تحقیقات قضائی اینکه اموال دستگیر کارشناسان کالاهای اشتغال اقتصاد آقاخانی قاطعانه محموله فرمانده آگاهی کارآگاهان