برگزیده ها
بیش از یک میلیون کارگر ساختمانی در دولت یازدهم بیمه شدند

مازندمجلس: تهران-ایرنا-مدیر کل بیمه های اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون و 100 هزار کارگر ساختمانی در دولت تدبیر و امید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

مازندمجلس: 'اسماعیل گرجی پور' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: یکی از اقدامات ارزشمند در دولت یازدهم در حوزه رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اتفاق افتاد، شناسایی کارگران ساختمانی بود زیرا تاپیش از دولت یازدهم اطلاع سامان یافته ای از این دسته از کارگران در اختیار نبود.
وی گفت:بر اساس ساماندهی که از طریق سامانه رفاهی طبق ثبت نام و پایگاههای اطلاعاتی بعمل آمد حدود یک میلیون و 100 هزار کارگر ساختمانی تا این زمان در کشور فعال هستند که تاکنون حدود ٩٨٠ هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی پوشش بیمه گرفتند و مابقی نیز با سهمیه جدید ١٠٠هزار نفری اختصاصی که پیش از نوروز امسال توسط وزیر رفاه اعلام شد و در نهایت ١٠٠ هزار نفری که در سال ٩٦ توسط وزیر رفاه به طور مجدد تخصیص داده شد تمام کارگران ساختمانی بر اساس ساماندهی که از طریق این سامانه انجام می شود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.
گرجی پور بیان داشت:اسامی ثبت نام شده تا سه هفته دیگر نهایی می شوند.
به گفته مدیر کل بیمه های اجتماعی وزارت کار،الزام دریافت بیمه تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی،داشتن کارت مهارت فنی و حرفه ای است .
وی با اشاره به پنجره خدمات رفاهی که از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم طراحی و فعال شده است گفت: برای نخستین بار این پنجره در استان مازندران شناسایی کارگران ساختمانی را انجام داد .
وی در خصوص روند بیمه کارگران ساختمانی گفت: اطلاعات ثبت نام شدگان نخست در پایگاه رفاه اجتماعی چک می شود،سپس بازرسی میدانی در خصوص احراز هویت آنها انجام می شود و در نهایت در صورت تایید شرایط به شعب سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهند شد.
به گفته گرجی پور، هفت درصد از حق بیمه از سوی کارگران ساختمانی،سه درصد از سوی حق حاکمیتی از سوی دولت و 20درصد هم از 15درصد درآمدهای شهرداری در خصوص صدور پروانه ساختمانی،تامین می شود.
مدیر کل بیمه های اجتماعی وزارت کار گفت: تاکنون 987هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی تشکیل پرونده داده اند و تا سه هفته دیگر مابقی کارگرانی که در سامانه ثبت نام کرده اند به سازمان تامین اجتماعی معرفی می شوند.
وی یکی از برجستگی های ارزشمند دولت تدبیر و امید را توجه به مشکلات جامعه کارگری کشور عنوان کرد و گفت: این اقدامات در حالی تحقق یافته است که دولت یازدهم وارث مشکلات بی حد در حوزه اقتصادی از دولت قبل بود اما با توجه به اینکه اهتمام دولت کمک به اقشار محروم جامعه است،گام های موثری در حوزه رفاه اجتماعی برداشته است.
اقتصام**9123*1579* خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار:مرضیه فاتحی

اجتماعی ساختمانی تامین کارگران یازدهم وزارت سامانه مابقی کارگر تاکنون نهایت پنجره معرفی جامعه رفاهی مشکلات ساماندهی ارزشمند اقدامات اقتصادی تعاون شناسایی یافته میلیون خبرنگار