برگزیده ها
طرح هر وعده ناممکن، دروغگویی به تمامی واجدین شرایط رای است

مازندمجلس: رئیس حوزه علمیه خواهران استان مازندران با تاکید بر رعایت اصل صداقت در تبلیغات انتخاباتی، گفت : گناه طرح هر وعده ناممکن در تبلیغات انتخاباتی در حد گناه دروغگویی به یک فرد و شخص نیست بلکه حکم دروغگویی به تمامی واجدان شرایط رای را دارد

مازندمجلس: حجت الاسلام علی غفاری روز چهارشنبه با تاکید بر این که دروغ در شرع مقدس اسلام حرام است، افزود : وعده های غیر واقعی و دروغ در تبلیغات انتخابات نظام جمهوری اسلامی، علاوه بر کیفر اخروی ، دارای تبعات دنیوی هم هست.
وی یکی از ویژگی های کارگزار نظام اسلامی در مکتب شیعه و به استناد آیات، روایات و آموزه های نهج البلاغه را راستگویی و صداقت با مردم برشمرد و اظهار داشت : وعده هایی که نامزدها به مردم می دهند اگر غیر واقعی و دروغ از آب در بیاید ، سبب سلب اعتماد مردم در نظام اسلامی به کارگزاران آن می شود که این گناهی نابخشودنی است.
رئیس حوزه علمیه خواهران مازندران افزد: نامزدها مراقب وعده هایی که به مردم می دهند باشند تا سوءظن در جامعه به وجود نیاید و مهم تر از همه به جای وعده دادن، برنامه های خودشان را در معرض قضاوت عمومی قرار دهند تا کارشناسان بی طرف و خبره آن را بررسی و تائید کنند.


** شفاف سازی در انتخابات
غفاری شفاف سازی ها در تبلیغات انتخابات رئیس جمهوری را یک گام به جلو در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت : اگر اخلاق انتخاباتی در نظام اسلامی به لحاظ آموزه های دینی رعایت نشود ، خطرناک است.
وی افزود : نامزدها نباید به قیمت بالا بردن خودشان، رقبا را با تهمت و دروغ گفتن پایین بکشند.
او ادامه داد : معتقدم نامزدهای رئیس جمهوری باید کابینه خودشان را معرفی کنند تا مردم بدانند چه کسانی در کابینه آنها در صورت پیروزی در انتخابات حضور خواهند داشت .
بر اساس آمار رسمی، سه هزار طلبه در 23 حوزه علمیه خواهران استان مازندران مشغول تحصیل هستند.
سید مصطفی آقا میر سلیم ، اسحاق جهانگیری کوه شاهی ، حسن روحانی ، سید ابراهیم رئیسی ساداتی ، محمد باقر قالیباف و سید مصطفی هاشمی طبا نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند و این انتخابات به همراه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت برگزار می شود. 

حجت الاسلام علی غفاری