برگزیده ها
یارانه ۴۵ هزار تومانی کمر اقتصاد کشور را خرد کرده است/ بیان مسئله را نمی‌دانند اما مدعی اداره مملکت هستند

مازندمجلس: نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۴۵ هزار تومانی که به عنوان یارانه به مردم داد می شود کمر اقتصاد کشور را خرد کرده است.

مازندمجلس: نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۴۵ هزار تومانی که به عنوان یارانه به مردم داد می شود کمر اقتصاد کشور را خرد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان عصر چهارشنبه در جمع دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار کرد: روند موجودی که اکنون با آن مواجه هستیم روند تصمیم گیری است. هر انتخابی شاخصی دارد و انتخابی که بدون شاخص و دیمی باشد نتیجه آن وضعیتی است که اکنون شاهد آن هستیم.

او با اشاره به پرسشی که یک خبرنگار مدتی پیش در ارتباط با اصطلاحات خاص گردش مالی از وی پرسیده بود گفت: بنده در پاسخ به این خبرنگار گفتم من در ارتباط با این اصطلاح چیزی نمی‌دانم، فقط می‌دانم که مسیر پول را از زمانی که بدنیا می‌آید تا زمانی که می‌میرد رصد می شود ولی اینکه چگونه رصد می کنند را اطلاع ندارم و باید از کارشناس آن جویا شد.

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خبرنگار مورد نظر چندین پرسش دیگر در ارتباط با فعالیت برخی دستگاه‌ها و اینکه چه فعالیتی دارند و بانک‌ها چگونه در کشور فعالیت می‌کنند، پرسید که در پاسخ بار دیگر به او گفتم که بنده در ارتباط با این مسائل نمی‌توانم به صورت کارشناسی پاسخ بگویم.

پزشکیان اضافه کرد: بعد از آن گفته شد شما چگونه نایب رییس مجلس هستید که راجع به برخی مسائل اطلاعی ندارید.  عنوان کردم که تمام دعواها بر سر کلمات است اینکه من می‌دانم که نمی‌دانم، خوب است.

او با تاکید براینکه هر کسی باید بنا بر تخصص و دانش خود نظر بدهد، گفت: تنها دلیلی که تا کنون نتوانستیم مشکلات کشور را برطرف کنیم این است که برخی در کشور گمان کردند که عقل کل هستند و در ارتباط با همه چیز می توانند نظر بدهند.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: برای اینکه بخواهید بدانید کسی تا چه میزان جاهل است همین مقدار کافی است که نداند تا چه اندازه می‌تواند راجع به مسئله‌ای نظر بدهد و تا چه میزان می‌داند و باید اظهار نظر کند و راجع به چه مسائلی نباید اظهار نظر کند.

پزشکیان ادامه داد: زمانی این که یک نفر عقل کل باشد، گذشته است و دیگر کسی نمی‌تواند مدعی باشد که من برای همه مشکلات می‌توانم نسخه بپیچم.

او با اشاره به مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری که از رسانه ملی پخش می شود، گفت: مجری از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در ارتباط با توسعه دانشگاه آموزش و علم و فناوری و اینکه چه کاری باید انجام داد می‌پرسد اما او پاسخ می دهد که آموزش و پرورش قاچاق می‌کند. این سخنان در حالی گفته می شود که شخص باید برنامه خود را ارائه دهد نه اینکه سخنان بی ربط بگوید.

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر برنامه‌ای آیتم دارد و نمی‌شود بدون گذران مراحل مورد نظر کاری انجام داد. برخی اشخاص بیان مسئله را آگاه نیستند ولی مدعی اداره مملکت می شوند.

پزشکیان گفت: تخصص این افراد در همان زمینه ای است که ارجاع می دهند ولی در همان تخصص هم مهارت کافی ندارند وگرنه باید موشکافی کند که مسوول جلوگیری از قاچاق در کشور چه کسانی هستند که باید به این مسائل رسیدگی کنند. در این زمینه چه کسانی قرار است چنین مسائلی را مورد قضاوت قرار دهد. این اتهامات را کسانی می زنند که در این زمینه مسئولیتی ندارند.

او اضافه کرد: شخصی که از نظر علمی کارشناس نیست، می خواهد راجع به مسائل بانکی اظهار نظر کند و کسی که تا کنون اتاق عمل ندیده نمی تواند در ارتباط با آن نظری بدهد ولی باید گفت که مسائل سیاسی کشور بسیار پیچیده تر از کار جراحی و پزشکی است.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو ابراز کرد: اگر به شاخص ها توجه شود من به عملکرد دولت نقد دارم و در طول این سال ها نقدهای تندی هم کردم. اینگونه نیست که بگوییم این دولت از آسمان آمده و مشکلی ندارد ولی زمانی که مقایسه می کنیم متوجه می شویم که برابر نیستند.

پزشکیان به وعده برخی کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر افزایش چند برابری یارانه ها گفت: باید از این اشخاص پرسید که چگونه قرار است تامین درآمد داشته باشند که حالا بخواهند به مردم پول بدهند.

او افزود: ما اگر راه پول در آوردن را بدانیم لازم نیست که پول بدهیم زیرا خودش پول در میاورد ولی زمانی که بلد نیستیم پول در بیاوریم می‌گوییم پول می‌دهیم.

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ  ۴۵ هزار تومانی که به عنوان یارانه به مردم داد می شود کمر اقتصاد کشور را خرد کرده است. نتیجه آن این است که شخصی تصمیم گرفت خلاف بیۤن قانون عمل کرد و هیچ شکی در آن نیست.

او با اشاره به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب خطاب به قانون شکنان، بیان کرد: برخی  افراد قانون کشور را قبول ندارند و بنا به فرموده امام خمینی (ره) فرد بیخود می کند که قانون را قبول ندارد، قانون هم آنها را قبول ندارد.

ارتباط اینکه پزشکیان قانون مسائل زمانی خبرنگار چگونه اسلامی اشاره اظهار شورای یارانه ریاست اقتصاد سخنان تومانی عنوان پزشکی کاندیداهای کسانی ندارد ندارند زمینه جمهوری دانشگاه مسائلی ادامه افراد میزان انقلاب نیستند اشخاص قاچاق آموزش کارشناس هستیم تصمیم انتخابی اکنون مملکت مسئله اداره نتیجه نمی‌دانم مشکلات بدهند نماینده اضافه پرسید می‌دانم فعالیت تبریز