برگزیده ها

مازندمجلس: جانشین سخنگوی رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اخبار مربوط به انصراف ترامپ از انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس گفت که رئیس جمهوری آمریکا هنوز تصمیم قاطعی در این رابطه نگرفته است.

مازندمجلس:  روزنامه های رژیم صهیونیستی نوشتند که ترامپ در چرخشی 180 در جه به یکی از وعده های دوران انتخابات خود پشت کرده و تصمیم خود به انتقال سفارت خانه این کشور از شهر تل آویو به اورشلیم را عوض کرده است.

به گزارش نامه نیوز در کنفرانس خبری روز چهارشنبه کاخ سفید خبرنگاری با استناد به گزارش همین رسانه ها از سارا هاکابی سندرز جانشین سخنگوی ترامپ پرسید که ایا چنین شایعه صحت دارد یا نه و سندرز گفت که ترامپ هنوز در این رابطه تصمیمی نگرفته است.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر در رسانه های اسرائیلی دفتر بی بی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه ای نوشت که دولت تلاویو هنوز اطلاعیه ای رسمی در این رابطه دریافت نکرده است.

ترامپ در 12 دسامبر سال گذشته یک ماه پس از پیروزی در انتخابات آمریکا بصراحت گفت که چنین تصمیمی دارد و انجام این وعده از نخستین اقدام های بعد از ورود او به کاخ سفید خواهد بود.

با توجه به تغییر موضع های مکرر ترامپ در طول کمپین ها و دوران ریاست جمهوری اش، چنین تغییر موضعی گرچه ممکن است به تلخ کامی حامیان صهیونیست او منجر شود، اما بعید به نظر نمی رسد.

با توجه به این که ترامپ تاکنون از انتقال سفارت خانه کشورش به شهر اورشلیم با قاطعیت حرف زده بود این پاسخ سخنگوی او که رییس جمهور آمریکا هنوز در این باره تصمیمی نگرفته طبعا این شبهه را در ذهن بوجود می آورد که وی احتمال تغییر این تصمیم را مورد بررسی قرار داده و آن را ممکن د انسته است و در غیر این صورت مثل همیشه بصراحت گفته می شد که ترامپ این تصمیم را عملی خواهد کرد.

از طرفی می بینیم که رییس جمهوری آمریکا در دیدار اخیر خود با محمود عباس رییس دولت خودگردان فلسطینی به او وعده داده است تا بحران فلسطین را که به گفته او هیچ یک از رییس جمهور های پیشین آمریکا قادر به حل آن نبوده اند، حل کند.
ترامپ آمریکا تصمیم سخنگوی تغییر تصمیمی سفارت انتقال نگرفته بصراحت جمهوری جمهور رابطه اورشلیم دوران صهیونیستی انتخابات گزارش رسانه سندرز