برگزیده ها

مازندمجلس: با افزایش یارانه قیمت برق، آب، گاز، بنزین و نان افزایش پیدا می کند.

مازندمجلس: صفایی فراهانی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:  تامین بودجه یارانه ها از محل درآمدهایحامل انرژی است با افزایش یارانه قیمتبرق، آب، گاز، بنزین و نان افزایش پیدا می کند.

نمایندهمردم تهران در مجلس ششم ادامه داد: اگر به جای روحانی بودم در مناظرات به داستان 4 و 96 درصدی اقای قالیباف میپرداختم چون عملا 4 درصد یعنی سه میلیون و دویست هزار نفر و وقتی به این تعدادگفته می شود: "زالو صفت"یک توهین بزرگ به جامعه ایرانی محسوب می شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر چنانچه قصد دارند، بگویند:« 96 درصد از مردم محرومند» که با این حرف مدیریت نظام را زیر سوال برده اند و اینمساله واقعا جای نگرانی عمیق دارد. این سوال پیش می آید که آیا واقعا بعد از 38سال نظام مدیریتی ایران باعث شده که 96 درصد از مردم جامعه، مردمی قابل ترحم شوند؟؟

محسنصفایی فراهانی خاطرنشان کرد: باید مشخص شود جناب قالیباف که چنین شعاری می دهندخودش کجای جریان ایستاده؟ آیا جزو 4درصدیها دسته بندی می شود یا 96 درصدی؟

اینکارشناس اقتصادی افزود: اگر به جای اقای روحانی بودم بر روی شفاف شدن چنین مقولاتیمانور می دادم. باید نشان داده شود که توان آقایان برای حفظ منافع ملی در چه وضع وحدی است. حرف کمی نیست "کارافرینان در حال سرمایه گذاری در کشور را زالو صفتخواندن !!!!"

وی بااشاره به اینکه؛ اگر این مدل نگاه به جامعه حاکم شود، وای بحال مردم است. تاکیدکرد: مردم بایستی نگران باشند از اینکه کسانی می خواهند به راس کار بیایند؛ افرادی را که در راستای تولید ثروت ملی کار میکنند زالو صفت می دانند. همه ی این مسائل جای پرداخت دارد و امیدوارم کسانی که بحثو سخنرانی می کنند هم برای جامعه و هم برای کسانی که تصمیم گیرنده هستند تبیینکنند که تبعات این صحبت ها برای منافع، مصالح و امنیت ملی چقدر نگران کننده است.

عضو سابقکمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: دربحث افزایش دادن یارانه ها بحث یک جانبه است یعنی آقایان "لاالهش را گفتند اما الا الله آن را نمیگویند". افزایش یارانه ها را بنده بشخصه با آنها مخالف هستم، امافرض کنیم که قرار است این مقدار یارانه پرداخت شود خب بایستی که تامین بودجه این یارانه ها از محل درآمدهایحامل انرژی باشد یعنی اگر یارانه ای به جامعه اضافه شود قیمت برق، آب، گاز، بنزینو حتی نان افزایش پیدا می کند.

صفایی فراهانیادامه داد: اما مسائل اینگونه ای که به دنبال افزایش یارانه ها اتفاق می افتد رابه مردم نمی گویند. اصلا اگر بخواهند یارانه را فقط به 70فقط هزارتومان تغییردهند، حتی احتیاجی هم نیست که سه چهار برابر شود، حامل های انرژی حداقل دو برابرمی شود حال آیا مردم موافقند با آب دو برابر شده، نان دو برابر شده یا اینکه باقیانرژی ها چند برابر شوند یا خیر؟ که بیایند 70 هزارتومان بگیرند.

این سیاستمدار اصلاح طلب در پایان گفت: بعید میدانم اگر این صحبت ها صادقانه به مردم زده شود و حقیقت را به آنها بگویند مردمقبول کنند که این وعده ها را قبول کنند یا بخاطرش رای دهند. صرفا گفته می شود که یارانه را دوم برابر میکنیم؛ خب طبیعتا مردم خوشحال می شوند اما اگر به آنها گفته شود: «این مبلغی که به شمامی دهیم چند برابرش را از آن یکی جیبتان می کشیم مردم قطعا استقبال نمی کنند».

یارانه برابر افزایش جامعه کسانی صفایی بودجه انرژی فراهانی بگویند قالیباف اینکه نگران بایستی تامین مسائل هزارتومان پرداخت منافع آقایان درصدی جیبتان درآمدهایحامل ادامه روحانی واقعا اصلاح مبلغی