برگزیده ها

مازندمجلس: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی تهران مهمترین کار انجام شده در دولت یازدهم را بازگشت ثبات به اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: مشکلات 10سال تحریم کشور را نمی توان یک شبه حل کرد.

مازندمجلس: مسعود خوانساری تاکید کرد:پیش از استقرار دولت «تدبیر و امید» بی ثباتی و نبود تعادل در مسائل اقتصادی موج می زد.

وی تولید را منجی اقتصاد ایران دانست و افزود: مقوله تولید بر سه رکن اساسی سرمایه، نیروی انسانی و بهره وری کار استوار است و هیچیک بدون دیگری کارساز نیست.

خوانساری افزود: مطالعه کشورهای توسعه یافته که توانستند بر مشکلات اشتغال خود فائق آیند، حاکی از تلاش آنان برای جذب سرمایه و راه اندازی تولید، تجارت و خدمات است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی معتقد باشد می توان بدون حصول ارزش افزوده، راه اندازی تولید یا خدمات جدید و ... اقتصاد کشور را نجات داد و اشتغال ایجاد کرد، حرفی بیهوده و عبث است؛ بلکه تلاش همه ارکان کشور و فعالان اقتصادی باید جذب سرمایه باشد.

خوانساری تاکید کرد: باید از افرادی که ایران را با شرایط سخت موجود در آن به عنوان مقصد سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند، حمایت کرد و کاری نکنیم افرادی که در این زمینه فعالند یا قرار است فعال شوند، از خود برانیم.

وی تصریح کرد: مهمترین کار انجام شده در دولت یازدهم، بازگشت ثبات به اقتصاد کشور بود و پیش از استقرار دولت «تدبیر و امید» بی ثباتی و نبود تعادل در مسائل اقتصادی موج می زد؛ به طوری که نوسان دائمی قیمت ها و تورم بالا از جمله مشخصه های آن بود.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: دولت یازدهم با تثبیت نوسان های موجود، توانست تورم بالا را که به معنای دست کردن در جیب مردم بود، مهار کند.

وی با تقدیر از عملکرد موفق دولت یازدهم در جلب سرمایه گذاری های خارجی، یادآوری کرد: انتظار اینکه همه مشکلات اقتصادی به یکباره با اجرایی شدن برجام حل شود، امکانپذیر نیست؛ زیرا 10 سال کشور در شرایط تحریم بود و به طور قطع نمی توان همه مشکلات را یک شبه حل کرد.
سرمایه خوانساری اقتصادی مشکلات تولید یازدهم اقتصاد شرایط افرادی خدمات موجود گذاری نوسان تحریم اندازی اشتغال ثباتی مسائل تدبیر استقرار تاکید افزود تعادل