برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - تسنیم نوشت: رییس ستاد کل نیروهای مسلح «شناور تندرو» را معجزه نیروی دریایی سپاه و یک فرهنگ دانست و گفت: اشراف اطلاعاتی و قابلیت‌های منحصر به فرد و کشف ناپذیر توانمندی های دفاع دریایی ما، دشمنان را همچنان منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت.

مازندمجلس:سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیینافتتاحیه پنجمین همایش ملی شناورهای تندرو با اشاره به اهمیت منطقه خلیج فارساظهار کرد: این منطقه علاوه بر اهمیت ذاتی ساحل و دریا، دربرگیرنده بزرگترین منابعفسیلی جهان در نفت و گاز بوده و قلب تپنده اقتصاد و انرژی جهانی در خلیج فارس وسرزمین های پیرامونی آن است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه بیش از 90 درصد مبادلات تجاری جهان ازمسیرهای دریایی انجام می شود، گفت: امروز تنگه هرمز گلوگاه صادرات منابع انرژیفسیلی و واردات کالا برای کشورهای پیرامونی این حوزه بوده و بهره‌مندی از چنینموقعیت باارزش موهبتی است که خداوند متعال در اختیار ملت ایران قرار داده است.

وی با اشاره به تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی و پیشینه خصومت‌ورزیامریکا و قدرت‌های استکباری و سلطه گر علیه نظام و ملت ایران، گفت: ما از ابتدایپیروزی انقلاب همواره با دشمنی و تهدید امریکا مواجه بوده ایم و دولت های مختلفیکه در این کشور سر کار آمده اند با الفاظ نسبتاً متفاوت اما مضمون یکسان جمهوریاسلامی ایران را تهدید می کنند که این تهدیدات به طور عمده دریا پایه می باشند.

  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: دریا پایهبودن تهدید مساله مهمی است که می تواند بر نحوه نگرش ما به صحنه دریا به شدت تاثیرگذار باشد و دشمنان ما که قدرتی با حجم بزرگ را در دریا شکل داده اند به رغم تلاشها و اقدامات گسترده ای که برای ایجاد امنیت آن بکار می گیرند، اما به وضوح میدانند که در میدان نبرد واقعی، آسیب پذیر بوده و  متحمل خسارات و تلفاتسنگینی خواهند شد.

وی با بیان اینکه طی سالیان متمادی هیچگاه از خباثت و توطئه هایدشمنان بر علیه ما کاسته نشده، بلکه افزایش نیز یافته است بر نقش و جایگاه بی بدیلنیروی دریایی در برابر تهدیدات دریاپایه تاکید و خاطرنشان کرد: آنچه دشمنان را بهاین نتیجه می رساند که هزینه نبرد دریایی با جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر ازفایده آن می باشد، در واقع همین توان بازدارندگی کشور است که  با تمام وجودآن را لمس کرده اند.

سرلشکر باقری شناورهای تندرو را "معجزه نیروی دریایی سپاه "و به مثابه یک فرهنگ توصیف کرد و گفت: این شناور تنها یک تجهیزات نیست بلکه یکفرهنگ  است و رزمنده‌ای که بر آن سوار می شود با اعتقاد و ایمان به خدا وبرخورداری از روحیه شهادت طلبی الهام گرفته از فرهنگ عاشورا، چشم بر جلوه هایدنیوی بسته و پای در میان جهاد با جبهه کفر می گذارد و در این راه حاضر به گذشتناز تمامی هستی خود است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه "در نبرد فناورانهبا دشمن به سر می بریم" گفت: در شرایطی که دشمن با صرف هزینه های کلان و صیدو بکارگیری شماری از مغزهای متفکر و نخبگان سراسر دنیا، سعی بر اعمال زور و سلطهگری در منطقه را دارد، جوانان دانشمند، اندیشمند و انقلابی ایران اسلامی خالصانهپای به میدان گذاشته اند تا سربلندی و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورند واحساس در خط مقدم جبهه بودن در این عرصه  مسأله اصلی ما است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح "چابکی و سرعت"، ثبات و آرامش،رادارگریزی و سهولت در کاربرد و قدرت مانور را از ویژگی های شناورهای تندرو برشمردو اظهار کرد: توانمندی و قابلیت های عملیاتی تجهیزات از جمله شناورها می بایست متناسببا دانش روز و تهدیدات دشمن پیشرفت کرده و به روز باشد که بحمدالله مجاهدت هایصورت گرفته نشان می دهد تاکنون اینگونه بوده است.

 وی استفاده از توان و دانش بومی کشوردر تقویت و پیش روندگی اینمسیر مبارک و اقتدار آفرین  را امری مستمر و اجتناب ناپذیر قلمداد و تصریحکرد: در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ما، تحریم های ظالمانه ای را برعلیه ملت ایران اعمال می کنند، توجه به باور و انگیزه پژوهشگران جوان و استفاده ازظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان می تواند قطع وابستگی حداقلی به خارج در این زمینه را سبب شده و بسترهای  تولید محصولاتی ارزان و باقابلیتهای بالا را فراهم تر سازد.

سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد :به فضل الهی، اشراف اطلاعاتی وقابلیت های منحصر به فرد و کشف ناپذیر توانمندی های دفاع دریایی ما، دشمنان راهمچنان منفعل و سرگردان نگه خواهد داشت.

29219

 

 

دریایی تهدیدات دشمنان باقری اسلامی سرلشکر اینکه شناورهای انقلاب نیروهای منطقه تندرو تاکید تهدید شرایطی گرفته تجهیزات فرهنگ ناپذیر استفاده توانمندی اعمال تواند پیرامونی اهمیت اشاره معجزه نیروی میدان امنیت هزینه