برگزیده ها
رقبای روحانی جرات ندارند بگویند آزادی را بیشتر از او ایجاد می‌کنند/ به شهرداری شیشه‌ای و شفاف نیازمندیم

مازندمجلس: ییک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ما اصرار داشتیم که عناصر پاکدست در لیست باشند و آقازاده بازی راه نیافتد که تا حدود زیادی این موارد رعایت شده است.

مازندمجلس: ییک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ما اصرار داشتیم که عناصر پاکدست در لیست باشند و آقازاده بازی راه نیافتد که تا حدود زیادی این موارد رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی تاج‌زاده در گردهمایی اصلاح‌طلبان در  مرکز همایش‌های رایزن عنوان کرد: مطلوب همه جوامع تامین امنیت است اما در مورد معنایی امنیت اختلاف نظر زیاد است. مخالف و موافق روحانی متفق هستند که امنیت مرزها و دور کردن سایه شوم جنگ بر آسمان کشور در این دولت اتفاق افتاد.

او افزود: امروز مملکت ما در منطقه امن‌ترین کشور است و جا دارد دوباره به این دولت اعتماد کنیم. موضوع دیگر که در دولت اتفاق افتاد ثبات اقتصادی است. مدام در دولت گذشته به دنبال این بودند که ارزش پول خود را حفظ کنند و این ثبات امروز امنیت دیگری است که باید قدر آن را دانست.

تاج‌زاده تاکید کرد: امنیت دیگر این است که اگر کسی سلامتی‌اش به خطر افتاد بتواند از پس هزینه برآید و این طرح سلامت این امنیت را هم ایجاد کرد . ایجاد چنین امنیتی باید تشویق شود و تداوم یابد. این دولت مفتخر است در عین حال که امنیت اجتماعی را برقرار کرده است آزادی را هم به ارمغان آورده است و یک نفر از رقبا جرات ندارد بگوید آزادی را بیشتر از شما ایجاد می‌کنم.

او با بیان اینکه توسعه مطالبه همه جوامع است، گفت: ما نیازمند توسعه همه‌جانبه از جمله توسعه پایدار و محیط‌زیستی هستیم و همچنان که توسعه سخت‌افزاری داریم نیازمند توسعه نرم‌افزاری هم هستیم. از طرفی نباید به نام توسعه از وضعیت محرومان هم غفلت شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: می‌توانیم وضعیت تمام کالاها را بررسی کنیم که در این ۴ سال با چهارساله گذشته چقدر فرق کرده است. اگر امنیت مطالبه اول است توسعه مطالبه دوم است اما در کنار این بهره‌مندی باید بتوانیم از آزادی اجتماعی و شهروندی نیز برخوردار باشیم و اگرمهار تورم را داشتیم ایجاد اشتغال هم داشته باشیم. انتخابات تنها جایی است که افکار عمومی به نیروی  قدرت تبدیل می‌شود. در جامعه ما همه راه‌ها برای تبدیل شدن به نیرو بسته است و ابزار این کار انتخابات است.

او با تاکید بر اینکه مشارکت مردم تفسیرناپذیر است، گفت: وحدت در کثرت است یکی از دلایل اینکه جامعه اصلاح‌پذیر است همین است از اوایل انقلاب میزان رای ملت بوده است همین مساله است تداوم قدرت رای مردم را میسر کرده است.

تاج‌زاده با بیان اینکه انتخابات خون جدیدی در رگ جامعه تزریق می‌کند، گفت: حتی برای آنها که نمی‌خواهند رای دهند این مساله یک موضوع ملی است. روحانی اصرار دارد بگوید برای ۴ سال انتخاب نمی‌کنید برای ده‌ها سال تصمیم می‌گیرید.

او با اشاره به انتخابات شوراها یادآور شد: هر قدر تاثیر انتخاب رییس‌جمهور در امنیت و قدرت بالا مهم است شوراها نیز برای تامین دموکراسی اهمیت دارد. اصلاح‌طلبان در این دوره با شرایطی مواجه هستند که نامزدهای زیادی در صحنه دارند و خوشبختیم که اینقدر افراد در دارای صلاحیت زیاد هستند و طبیعی است که با انتخاب ۲۱ نفر به هیچ وجه نمی‌توان همه را راضی کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: خود من وقتی از دور که به لیست نگاه کردم برخی را پسندیدم و برخی را که بیرون از لیست بودند ترجیح دادم اما در مورد اینکه اگر من لیست را می‌بستم می‌توانستم جواب‌گوی همه ملت باشم طبیعتا پاسخ منفی است. ما اصرار داشتیم که عناصر پاکدست در لیست باشند و  آقازاده بازی راه نیافتد که تا حدود زیادی این موارد رعایت شده است. علت این همه اختلاف به معنی آزادی است که اکنون داریم.

تاج‌زاده خاطرنشان کرد: در انتخابات گذشته در یکی از آزادترین  انتخابات‌ها در غفلت شکست خوردیم که از یک طرف غفلت نیروهایی سیاسی بود چون لیست‌های متعدد ارائه شده بود و از طرفی غفلت مردم این بود که آزادترین انتخابات را جدی نگرفتند و انتخابات سردترین نوع آن شد و معدل مشارکت در سطح ملی ملی بالا بود اما در شهرهای بزرگ ۱۳تا ۱۲ درصد شرکت کرده بودند و نفر اول شورای شهر ۲۰۰ هزار رای داشت نتیجه‌اش هم این شد که شورا در اختیار امثال چمران و دوستانش قرار گرفت که احمدی‌نژاد هم حاصل همان شورا است.

او تاکید کرد: ما یک جناح و مجموعه هستیم و حفظ مجموعه و انسجام آن مهم‌تر از حقوق فردی است و پرچم‌دار ما آقای خاتمی است. ما باید در این انتخابات یکدست شرکت کنیم اگر می‌خواهیم  برنده باشیم. البته اگر دقت بیشتری می‌کردیم لیست بهتری می‌توانستیم ببندیم. به شهرداری شیشه‌ای و شفاف نیازمندیم.

 

امنیت انتخابات توسعه تاکید اینکه سیاسی تاج‌زاده ایجاد آزادی روحانی گذشته مطالبه باشیم جامعه اصلاح‌طلبان زیادی هستیم افتاد اصلاح‌طلب اصرار داشتیم یادآور وضعیت نیازمند بیشتر داریم نیازمندیم شوراها مجموعه مساله مشارکت تبدیل شیشه‌ای عناصر بگوید جوامع تامین گردهمایی رعایت موارد نیافتد باشند اختلاف اتفاق تداوم اجتماعی پاکدست موضوع شهرداری امروز آقازاده