برگزیده ها

مازندمجلس: در حالی که اسرائیل به احداث شهرک های جدید در قدس و کرانه باختری ادامه می دهد، وزارت خارجه این رژیم روز پنجشنبه از سفیر آمریکا در سازمان ملل خواست که قطعنامه شورای امنیت مبنی بر پایان دادن به شهرک سازی ها را لغو کند.

مازندمجلس: «یدیعوت آحرونوت» نوشت: وزارت خارجه رژیم تل آویو از «نیکی هالی» سفیر آمریکا در سازمان ملل خواست که قطعنامه 2334 شورای امنیت مبنی بر پایان دادن به شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی را لغو و آن را غیر قانونی اعلام کند.
این روزنامه صهیونیستی نوشت : این موضوع تنها یکی از مسائلی است که اسرائیل برای کسب حمایت آمریکا و مقابله با عملکرد سازمان ملل در قبال این رژیم از جمله تصویب قطعنامه یاد شده، مطرح کرده است.
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت افزود: کاهش فعالیت گسترده نهادهای سازمان ملل درباره قضیه فلسطین از دیگر مواردی است که سران صهیونیست از آمریکا خواسته اند که به آن رسیدگی و برای تحقق این امر، اسرائیل خواستار کاهش بودجه و نیروهایی که در این زمینه مشغولند، شده است.
بر اساس این گزارش، هالی از زمان تصدی این پست، توانسته اعتماد بسیاری از صهیونیست ها را جلب و با اظهارات و موضع گیری هایش در محافل بین المللی یکی از حامیان اصلی این رژیم به شمار می رود.
منابع رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که این رژیم همزمان با سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی قصد دارد طرح ساخت 28 هزار واحد مسکونی در قدس و کرانه باختری رود اردن را ارائه کند.
این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال گذشته میلادی 2016، ضمن محکوم کردن شهرک سازی های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی ها، خواستار توقف این ساخت و سازها شد.
آمریکا که قعطنامه های غیرهمسو با منافع اسرائیل را وتو می کند در آن وقت و در آخرین روزهای دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» به این قطعنامه رای ممتنع داد. ساخت شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطینیان بر اساس قوانین بین الملل، غیرقانونی است. رژیم صهیونیستی تاکنون از این قانون تبعیت نکرده است.
رژیم صهیونیستی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ امید دارد طرح شهرک سازی را پیش ببرد.ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی خود وعده حمایت همه جانبه از صهیونیست ها و تغییر مکانی سفارت آمریکا به قدس را داد.
آمریکا اسرائیل صهیونیستی صهیونیست قطعنامه اشغالی جمهوری حمایت اراضی ترامپ ریاست خواستار گزارش شورای آحرونوت یدیعوت امنیت کرانه اعلام باختری روزنامه