برگزیده ها
حاجی‌بابایی: رئیسی و قالیباف گفتند به جمنا پایبندند

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب معتقد است حمایت جامعتین از رئیسی، زمانی روی تصمیم جمنا اثر دارد که بتواند رای او را به حد کفایت افزایش دهد.

مازندمجلس:حمیدرضا حاجی‎بابایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره احتمال کناره‌گیری یکی از کاندیداهای اصولگرا گفت: ما در جمنا روی اینکه کسی کنار برود و چه کسی باقی بماند بحث نمی‎کنیم؛ بلکه ما استراتژی خاص خود را داریم که بر اساس آن پیروزی در انتخابات معیار ماست.
وی افزود: بر اساس این استراتژی اگر لازم باشد کسی کنار برود، کنار می رود و اگر لازم نباشد کنار برود طبیعی است که کنار نمی‌رود. همچنین بر اساس این استراتژی مشخص می‌کنیم که چه زمانی کنار برود. بنا بر این ما اکنون نمی‌توانیم به راحتی بگوییم که چه اتفاقی خواهد افتاد اما بی‌تردید هر اتفاقی که برای پیروزی لازم باشد خواهد افتاد.
حاجی‎بابایی در پاسخ به این سوال که شما از ابتدا گفته بودید که معیارتان در انتخابات رای آوری کاندیداهاست اما جامعتین از نامزدی ابراهیم رئیسی حمایت کرده‎اند در حالی که آرای قالیباف از رئیسی بیشتر است، نیز گفت: ما بر اساس نظرسنجی‌ها عمل می کنیم ولی مغایر با این نیست که هر کسی دوست داشته باشد، نتواند از کاندیدایی حمایت کند تا رای او را بالا ببرد. ما که نمی‌توانیم بگوییم از این کاندیداها حمایت نشود. در پایان این روند ما می‌گوییم که چه کسی رای آورتر است و او باقی می‎ماند.
وی درباره تاثیر حمایت جامعتین در تصمیم جمنا نیز گفت: اگر این حمایت بتواند رای یک کاندیدا را بالا ببرد در تصمیم ما اثر دارد؛ چرا که معیار ما این است که چه کسی رای بالاتری دارد.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس، درباره میزان پایبندی این دو کاندیدا به تصمیمات جمنا تاکید کرد که خودش در جلساتی حضور داشته و رئیسی و قالیباف گفته‎اند که به جمنا پایبند هستند. بنابراین هیچ کاندیدای غیرپایبندی نسبت به جمنا وجود ندارد.
27213

حمایت رئیسی درباره استراتژی قالیباف جامعتین افتاد کاندیدا تصمیم اتفاقی معیار حاجی‎بابایی پیروزی انتخابات نمی‌توانیم بگوییم