برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست گفت: دریاچه ارومیه تنها متعلق به آذربایجان‌غربی و شرقی نیست.

مازندمجلس:

«مجید فدایی» صبح امروز(پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه) در جریان بازدید از دریاچه ارومیه افزود: دریاچه ارومیه تنها متعلق به آذربایجان غربی و شرقی نیست بلکه متعلق به همه مردم ایران و حتی در مقیاس بین‌المللی نیز مطرح است.

وی با اشاره به هدف از سفر به دریاچه ارومیه تصریح کرد: هدف از بازدید امروز شرکت در کارگروه دریاچه ارومیه با حضور مسئولین ذی‌ربط و ارائه عملکرد دستگاه‌های مربوطه طی 3 سال اخیر به ابتکار در آذربایجان‌شرقی و بازدید خبرنگاران از روند احیای دریاچه ارومیه  است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست با بیان این‌که دریاچه ارومیه جزو آثار طبیعی کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در دو دهه اخیر به‌علت مدیریت آب و مشکلات، معضل زیست محیطی دریاچه ایجاد شد که با همت دولت تدبیر و امید و دستور رئیس‌جمهور در اولین جلسه هیئت وزیران دستور کار احیای دریاچه صادر شد.

وی با ابراز خرسندی از تثبیت دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه در پایان دولت یازدهم احیای دریاچه به خوبی پیش رفته و تثبیت دریاچه ارومیه نشان از افزایش امید دولت به احیای کامل آن است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست با اشاره به این‌که سال 96 برای محیط زیست سال خوبی است، تصریح کرد: تصویب لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی و برای نخستین بار تخصیص ردیف اعتباری در بودجه سالانه برای لایحه حفاظت مدیریت تالاب‌های کشور نویدبخش  روزهای خوب خواهد بود.

فدایی با ابراز امیدواری از اختصاص بودجه‌های تصویبی به تالاب‌ها افزود: با تزریق بودجه به این لایحه، تالاب‌های کشور به وضعیت بهتری رسیده و شاهد روند احیای تالاب ها در کشور باشیم.

دریاچه ارومیه احیای بازدید لایحه مدیرکل متعلق روابط عمومی تثبیت ابراز تالاب‌های دستور بودجه اشاره امروز فدایی افزود تصریح این‌که مدیریت