برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایلنا نوشت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری تنها راه رفع محرومیت در جامعه را قطع‌کردن یارانه‌ها به صورت عمومی مطرح کرد.

مازندمجلس:مصطفی هاشمی‌طبا با حضور در شبکه خبر درباره اینکه چگونه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را در کشور پیاده خواهد کرد، گفت: یارانه‌ها باید هدفمند توزیع شود که متاسفانه صورت نگرفته است. آنچه که من مصمم هستم و فکر می کنم تنها راه رفع محرومیت این است که یارانه به صورت عمومی قطع و به کمیته و بهزیستی داده شود و آنها هم همین طور که اکنون رسیدگی می کنند عمل کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اکنون این نهادهای حمایتی به فراخور وضعیت مددجویان به‌آنها کمک می‌کنند. به طور مثال شاید برای خانمی دار قالی تهیه کنند یا برای خانواده‌ای مسکنی تهیه کنند.

او تاکید کرد: اینکه یارانه‌ها باید به صورت تساوی میان همه مردم جامعه توزیع شود درست نیست، چراکه این تقسیم پول مشکل محرومان، بیماران و معلولان را حل نمی‌کند و به جامعه هم چیزی اضافه نمی شود. شاید فقط مردم عادت کنند که پول بگیرند.

معاون رییس دولت اصلاحات درباره برنامه‌هایش برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: باید برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی زمینه‌های آن را فراهم کرد. عاملین این مجموعه مدیران کشور هستند که باید موضوع را مطرح تا مردم عمل کنند. مردم، کار آفرینان، سرمایه گذاران و متخصصین و افراد عادی هستند که باید برای اجرای این سیاست‌ها آمادگی لازم را داشته باشند. اگر مدیران این زمینه ها را فراهم کنند اما مردم آمادگی را نداشته باشند به نتیجه نمی رسد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما الگوی دفاع مقدس را داریم. مردمی که برای دفاع از کشور به جبهه رفته و با خون خود مرزها را حفظ کردند. باید با این روحیه و الگو مشکلات زیست محیطی، آب، خاک و جنگل را رفع کرد و همراه با اقتصاد مقاومتی آنها را به ثمر رساند.

او ادامه داد: در اجرای این سیاست‌ها باید احتمال تحریم‌های جدید از سوی کشورهای استکباری را در نظر داشته و براساس آن برنامه‌ریزی‌ کنیم که اگر احیانا مشکلی جدید رخ دهد، ما اقتصاد مقاومتی را با انعطاف جلو ببریم.

هاشمی‌طبا گفت: اقتصاد مقاومتی در درجه اول کشاورزی و اصلاح کشاورزی است که باید با اصلاح ساختار، استفاده از بذرهای با کیفیت، بتوان محصولات با کیفیت برای صادرات و مصرف داخی را تهیه کرد که بر روی محیط زیست هم اثر منفی نگذارد. از سوی دیگر تولیدات صنعتی ما نیز باید از کیفیت لازم کالاهای صادراتی برخوردار باشد که بتواند وارد بازارهای جهانی و منطقه‌ای شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دو حوزه کشاورزی و صنعت، نمی تواند اشتغال زیادی فراهم کرد. چراکه با صنعت اتوماسیون بوده و مکانیزاسیون کشاورزی شغلی نمی‌توان ایجاد کرد. باید بر روی بخش خدمات و گردشگری فعال شد تا مشکل بیکاری را حل کرد.

او با بیان اینکه طبق آمار ۳ میلیون بیکار در جامعه وجود دارد که سالانه ۱ میلیون نفر نیز وارد عرصه اشتغال می‌شوند، گفت: برخی نامزدها اعلام کرده‌اند که سالی یکی دو میلیون شغل درست می‌کنند. هرچند که در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر اشتغال تاکید مکرر دارند اما ایشان به خوبی آگاه هستند که ایجاد اشتغال سرمایه می‌خواهد.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که اگر از نزدیکان شما پرونده مفاسد داشته باشند برای معرفی آنها به دستگاه قضا اقدام خواهید کرد، گفت: اگر از من اطلاعاتی بخواهند ارائه خواهم داد. اگر مقصود این است به نفع بستگانم وارد شوم هرگز این کار را نمی‌کنم. اطلاعات کافی می‌دهم که به حق رسیدگی شود.

او درباره راهکار خود برای رفع مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار گفت: این برنامه اقتصاد مقاومتی حتما باید زمان بندی شود من زمان‌بندی برای این کار ندیدم اما با اطمینان می‌گویم هر برنامه‌ای نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و تکنولوژی و بازاریابی دارد و این کار مشکل است و هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد. هر کسی هم کار آفرین و سرمایه گذار نمی‌شود .

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: تعداد کار آفرینان کشور کم است و باید به آن احترام بگذاریم. این‌ها جزو همان چهار درصدی هستند که برخی مطرح می‌کنند. ما نباید خط کشی کنیم. این گونه خط کشی‌های نژادی و مالی و مذهبی در عدم وحدت در کشور موثر است. الان در داخل اصناف و کارخانه دارارن ما افرادی هستند که باید آنها را تشویق کنیم نه اینکه بگوییم فلان فرد زالو صفت است. این خلاف وحدت در جامعه است. اما همه این ها یک طرف و توریسم یک طرف دیگر است. این صنعت می‌تواند به ایجاد مشاغل جدید کمک کند. من با قاطعیت می‌گویم بدون ایجاد گردشگری فعال مساله بیکاری حل نمی‌شود.

هاشمی طبا در مورد ارتباط نزدیک با مردم گفت: این را امام فرمودند ولی نگفتند نمایش دهیم من در اتوموبیل سرباز به استانی بروم و روی تریبون برای آنها سخنرانی کنم و به تهران بیایم ارتباط رو در رو نیست. تصمیمات رییس جمهور و اختیار دادن به استانداران مهم است. برخی دیکتاتورها در خارج از کشور هستند مردم دستشان را می بوسند و به خاک می افتند. این ارتباط نیست بلکه استکبار است. ما باید از طرق مختلف خود را در معرض ارتباط با مردم قرار دهیم. نمی‌شود همه 80 میلیون نفر با رییس جمهور ارتباط رو در رو داشته باشند. باید صادقانه با مردم روبرو شویم و اطلاعات را به مردم به راستی بگوییم. مگر امام با همه مردم مصاحفه می‌کرد؟ امام از رسانه ملی با مردم ارتباط برقرار می کرد.

او درباره فرهنگ اشرافیت و ساده زیستی در دولت خود گفت: زندگی من خیلی عادی و راحت است و دغدغه‌ای ندارم. فکر می کنم دوربین به خانه یک نفر ببرند و بگویند فلانی ساده زیست است خیلی جالب نیست. الان مقامات ما در کاخ های سابق زندگی می کنند و این خیلی مساله عجیبی نیست. روح این مساله مهم است و اینکه فرد در خود استکبار و تافته جدا بافته حس کند. من در تمام مدت کاری ام هرگز حس نکردم سمت بالایی دارم و از اینکه در جایی منتصب شدم خوشحال نشدم و اگر هم کنار رفتم احساس ناراحتی نکردم چون خدمت برای من در اولویت بوده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره آزادی رسانه‌ها تاکید کرد: آدم باید هزینه کند تا منتقد پیدا کند. اطلاعاتی که به مسئولان می‌رسد گاهی فیلتر شده است. مطبوعات رکن چهارم است. همه مطبوعات باید در مقابل قانون یکسان باشند ولی اگر سو استفاده کردند و تهمت زدند طبق قانون با آنها برخورد شود.

او درباره ورود کالای مشابه خارجی گفت: خود من در وزارت صنایع بودم و نسبت به این مساله حساسیت دارم. دولت برای تامین ریال خود مجبور به واردات است و همین مجلس اعتباراتی را برای این مساله داد و اگر کسی گفت یارانه را چند برابر می کنم باید دید آن را از کجا می آورد. دولت حق ندارد بدون تصمیم مجلس از جایی پول بگیرد و جایی خرج کند دولت برای تامین این پول‌ها گاهی اجازه واردات بیش از حد می‌دهد. بنابر این من خودم حساسیت دارم. باید به بازار آزاد توجه کنیم و بگذاریم وارات و صادرات را مردم انتخاب کنند. از واژه مردم خیلی سو استفاده می‌شود و این باب تفاخر در مردم گرایی شده است.

هاشمی طبا افزود: من سعی می کنم کمتر واردات کنم اما اگر پول کم آوردیم یا باید پول چاپ کنیم یا واردات کنیم ما می خواهیم به همه یارانه چند برابر بدهیم و حقوق همه را چند برابر کنیم اما پول آن کجاست. بسیاری از طرح های عمرانی ما خوابیده است و بسیاری از طرح ها نیاز به طرح جدید دارد و دائم خسارت زیست محیطی وارد می شود.

2929

اینکه مقاومتی اقتصاد درباره ارتباط نامزد انتخابات جامعه باشند مساله کشاورزی تاکید ایجاد هاشمی‌طبا میلیون واردات اجرای اشتغال سرمایه کیفیت فراهم جمهوری برابر قانون زندگی یارانه‌ها یارانه نمی‌شود استفاده ریاست می‌گویم خارجی ریاست‌جمهوری دوازدهمین استکبار مطبوعات حساسیت تامین بسیاری نکردم اطلاعات بگوییم هاشمی جمهور بگذاریم محیطی ادامه چراکه سیاست‌های رسیدگی اکنون پرونده هدفمند توزیع مدیران آفرینان گردشگری بیکاری بیکار صادرات اصلاح سیاست‌ها آمادگی برخورد اطلاعاتی