برگزیده ها
مازندمجلس: روزنامه های لبنان در شماره امروز پنجشنبه خود با انتشار سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت شرکت مردم در انتخابات و لزوم توجه مسئولان به امنیت کشور و حل مشکلات مردم، تحلیل های خود را درباره روند انتخابات ریاست جمهوری ارایه دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «البناء» نوشت: (آیت الله) علی خامنه ای رهبر انقلاب در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین گفت که انتخابات ایران می تواند زمینه ای برای پیشرفت کشور باشد همچنانکه می تواند منجر به ضعف و بروز مشکلات شود. وی اشاره کرد که عزت ایران از طریق مشارکت منظم در انتخابات و رعایت اصول اخلاقی و حدود اسلامی و قانون به دست آمده است.

البناء افزود: رهبر انقلاب خاطر نشان کرد که بی احترامی به قانون و عدم مراعات اخلاق در اظهارنظرها باعث ایجاد امید در دل دشمنان می شود و به انتخابات ضربه خواهد زد.

به نوشته این روزنامه به نقل از آیت الله خامنه ای، هدف کوتاه مدت دشمنان ضربه زدن به امنیت کشور و ایجاد فتنه و آشوب در کشور است، چون ایران در منطقه ای سراسر تنش از نعمت ثبات بهره مند است.

البناء ادامه داد: (آیت الله) خامنه ای تصریح کرد که فرقی بین تغییر نظام و تغییر رفتار نظام وجود ندارد و مقصودشان از این عبارت نابودی نظام اسلامی است چون می خواهند تهران از مسیر اسلام و انقلاب و امام خمینی فاصله بگیرد.

روزنامه «المستقبل» نیز در صفحه اول خود با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای نوشت: رهبر انقلاب روز گذشته نسبت به هرگونه ناامنی در انتخابات هشدار داد و تاکید کرد که با این مساله به شدت برخورد خواهد شد.

به نوشته این روزنامه وی در سخنرانی که در سایت اینترنتی وابسته به وی نیز منتشر شد گفت: اگر مردم با نظم و در محدوده قوانین رفتار کنند انتخابات مایه افتخار جمهوری اسلامی خواهد بود ولی در صورت بی اخلاقی و سخن گفته به شیوه دشمن پسند انتخابات به کشور ضربه خواهد زد.

المستقبل افزود: رقابت اصلی در این انتخابات بین «حسن روحانی» رئیس جمهوری کنونی و «ابراهیم رئیسی» محافظه کار که سال ها در منصب قضایی فعالیت کرده جریان دارد.

این روزنامه در ادامه به سخنان «اسحاق جهانگیری» دیگر کاندیدای انتخابات در مصاحبه با «فرانس پرس» اشاره کرد که گفته بود سیاست برقراری رابطه با وجود روی کار آمدن «دونالد ترامپ» و تنش آفرینی وی ادامه خواهد یافت.

به نوشته المستقبل، جهانگیری 60 ساله افزود: اگر ترامپ بخواهد تحریم های مربوط به قضیه هسته ای را دوباره وضع کند این ضربه محکمی به توافق هسته ای و به اقتصاد ایران خواهد زد.

اما روزنامه «الدیار» با انتشار بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری نوشت: سید علی خامنه ای رهبر انقلاب تهدید کرد که هرگونه اخلال در روند انتخابات با پاسخ محکم نظام مواجه خواهد شد.

به نوشته الدیار، رهبر انقلاب با «احمقانه» خواندن آشوب های سال 2009 (1388) آن را نتیجه اقدامات دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور دانست و از همه مسئولان اعم از مسئولان قضایی و پلیس و وزارت کشور و بقیه نهادها خواست تا مراقب امنیت کشور در زمان برگزاری انتخابات باشند.

روزنامه «الاخبار» نیز در مقاله ای با عنوان «آیا ایران با روحانی وداع می کند؟» نوشت: انتخابات ریاست جمهوری در ایران گذشته از آمال و آرزوها و پیش بینی ها درباره نتایج آن، بی تردید شاهد رویدادهای غافلگیر کننده ای خواهد بود که ممکن است تا حد عدم راهیابی حسن روحانی رئیس جمهور به دوره دوم نیز پیش برود که در این صورت رویداد بی نظیری در تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود.
انتخابات انقلاب روزنامه خامنه جمهوری اسلامی نوشته سخنان روحانی ایجاد ادامه دشمنان اشاره افزود البناء درباره گذشته امنیت مسئولان المستقبل ناامنی هرگونه الدیار ترامپ جهانگیری قضایی اخلاقی مشکلات انتشار ریاست تواند تغییر قانون رفتار