برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در روز انتخابات، تن‌ها شناسنامه هایی که مشکل اساسی در احراز هویت افراد داشته باشند، تعویض می‌شوند.

مازندمجلس: شرایط شناسنامه هایی که در روز انتخابات تعویض می‌شوند/ ارائه اطلاعات دروغین در شناسنامه‌های جدید غیر ممکن استسیف اله ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان گفت: همزمان با برگزاری انتخابات سال ۹۶، ۶۰۰ کارمند سازمان ثبت احوال، در مراکز ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت مستقر و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. 
وی افزود: هیچ مشکلی در صدور شناسنامه جدید از جانب ثبت احوال کشور، در روز انتخابات وجود ندارد و شهروندان می‌توانند در صورت آب خوردگی صفحات شناسنامه  یا هر گونه مشکلی که منجر به اختلال در رؤیت مشخصات هویتی خود در شناشنامه می‌شود، به دفاتر مربوطه مراجعه کنند و در کوتاهترین زمان ممکن، با شناسنامه جدید، پای صندوق‌های رأی آماده شوند. 
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای همکاری دفاتر پیشخوان دولت با سازمان ثبت احوال کشور به منظور فعالیت در روز انتخابات قطعی شده و تمامی تمهیدات لازم برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این حرکت ملی، در نظر گرفته شده است. 
وی تاکید کرد: در روز انتخابات، تنها شناسنامه هایی که مشکل اساسی در احراز هویت افراد داشته باشند، تعویض می‌شوند و مابقی به بعد از انتخابات موکول شده و طی گذراندن روند اداری مرسوم، در روزهای آتی صادر خواهد شد. 
ابوترابی درباره امنیت شناسنامه های جدید، گفت: روکش‌های امنیتی اعمال شده در شناسنامه‌های جدید، امکان هرگونه دستکاری و تغییر در مشخصات فردی را غیرممکن می‌کند. براین اساس احتمال هرگونه جرم ناشی از ارائه اطلاعات دروغین در شناسنامه‌های جدید توسط متخلفان وجود ندارد.
شناسنامه انتخابات احوال دفاتر ارائه شناسنامه‌های مشکلی شهروندان ندارد مشخصات هرگونه آماده پیشخوان دروغین میزان می‌شوند تعویض اطلاعات