برگزیده ها
میان ایران و آمریکا میانجی‌گری می‌کنیم

مازندمجلس: معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تلاش می‌کند در مذاکرات صلح سوریه میان ایران و آمریکا میانجی‌گری کند.

مازندمجلس: معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تلاش می‌کند در مذاکرات صلح سوریه میان ایران و آمریکا میانجی‌گری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره احتمال وساطت روسیه بین ایران و آمریکا در مذاکرات صلح سوریه، گفت: «ما همیشه تلاش خودمان را می‌کنیم، هم بین آمریکا و ایران و هم بین عربستان سعودی و ایران. البته که ما این کار را می‌کنیم. خیلی دشوار است، اما راه دیگری وجود ندارد.»

وی تاکید کرد که این کار دشواری است، اما به گفته او «راه دیگری وجود ندارد».

دور تازه مذاکرات صلح سوریه با میانجی‌گری سازمان ملل متحد روز ۲۶ اردیبهشت در ژنو آغاز می‌شود که در آن نمایندگان دمشق و مخالفان بشار اسد درباره آینده سوریه و امکان دسترسی به صلح پایدار بحث می کنند.

این مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که طرح روسیه درباره ایجاد مناطق امن در سوریه در برخی نقاط این کشور به آرامش نسبی انجامیده است. بر اساس این طرح که ترکیه و ایران نیز بر سر اجرای آن به توافق رسیده‌اند، مسکو و دمشق حملات هوایی خود در برخی مناطق مشخص را متوقف می‌کنند.

 

 

سوریه مذاکرات آمریکا روسیه درباره می‌کنیم میانجی‌گری مناطق ندارد دیگری معاون خارجه