برگزیده ها
مازندمجلس: دبیرکل حزب‌الله لبنان به ناسبت سالروز شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد این حزب، تاکید کرد که تمام مناطق سرزمین‌های اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله است و هرگونه ماجراجویی برای این رژیم بسیار سخت تمام خواهد شد.

به نقل از شبکه المنار، سیدحسن نصرالله در این سخنان تلویزیونی، گفت: ما اکنون در برکات و سایه جهاد مصطفی بدرالدین و از خودگذشتگی‌های او زندگی می‌کنیم که در همه میادین برای دفاع حاضر بود. حزب‌الله راه این فرمانده شهید را ادامه خواهد داد.

او گفت: مصطفی بدرالدین فرمانده‌ای دلیر در آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده و رهایی اسرا از دست رژیم صهیونیستی بود و با کارهای خود شبکه‌های مزدوران و تکفیری‌هایی که علیه ما ایجاد شده بود را منهدم کرد. او در سال 1996 فرمانده جنگ ما با رژیم صهیونیستی بود که در آن اسرائیل شکست خورد و به مسیری سوق داده شد که در سال 2000 به آزادی سرزمین‌های اشغال شده لبنان انجامید.

نصرالله درباره این فرمانده ارشد حزب‌الله که از او به عنوان فرمانده شاخه نظامی و فرمانده نیروهای حزب الله در سوریه یاد می شد، افزود: او در سوریه و در کنار ارتش این کشور برای جنگ با دشمنان ایستاد و توانست شکست‌های سخت را بر گروه‌های تکفیری وارد کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش درباره تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان، گفت: اسرائیل در 10 سال گذشته همواره تهدید کرده که به لبنان حمله خواهد کرد و تاکنون تهدیدهای خود را عملی نکرده است. اگر این رژیم دست به چنین ماجراجویی‌های بزند جنگ را به داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهیم کشاند و هیچ نقطه‌ای از سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل نخواهد بود مگر اینکه موشک‌های مقاومت به آنجا برسد.

او خطاب به مردم لبنان نیز گفت که به صورت طبیعی زندگی‌شان را ادامه دهند و به "نیروی خود، ارتش خود، مقاومت خود و نیز به تعادلی که اکنون میان نیروهای نظامی و سیاسی لبنان وجود دارد" اطمینان داشته باشند.

سید حسن نصرالله گفت: دیواری که اسرائیل در مرز با لبنان ایجاد کرده دلیلی بر اذعان اسرائیل به شکست طرح‌ها و طمع‌ورزی‌هایش در منطقه و سقوط طرح "اسرائیل بزرگ" است. تمامی رخدادها ثابت کرد که اسرائیل ضعیف و مثل خانه عنکبوت است. تنها در چشم ضعیفان و بزدلان مثل فولاد است. در گذشته لبنان می‌ترسید و اسرائیل قوی بود اما امروز بعد از پیروزی‌های مقاومت و معادله‌های طلایی اسرائیل از ترس دیوار می‌سازد.  اسرائیل نگران حملات آتی است چراکه احتمالا حمله آتی در داخل اراضی اشغالی فلسطین باشد.

وی به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: آیا رهبران عرب جرأت این را ندارند که از رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند مسئله اسرا را حل کند. آیا اسرای فلسطینی جایی در نشست سران کشورهای عربی و اسلامی با دونالد ترامپ در عربستان ندارند؟ ما در برابر اعتصاب غذای اسرای فلسطینی سر تعظیم و احترام فرود می‌آوریم.

سید حسن نصرالله درباره پایان مأموریت مقاومت در ارتفاعات شرقی لبنان بعد از بیرون راندن تمامی افراد مسلح از این مناطق گفت: بعد از اینکه این مناطق امن شدند دیگر دلیلی برای حضور ما در این مناطق وجود ندارد. حضور نظامی مقاومت در روستاهای مجاور با مرزهای سوریه با نقش دولت لبنان در دادن کمک به ساکنان این روستاها مغایر نیست.

نصرالله اخبار برخی رسانه‌ها درباره ایجاد تغییرات دموگرافی (جمعیتی) با رهبری دولت سوریه و ایران را تکذیب کرد و گفت: این ادعاها صحت ندارد به این دلیل که تمامی ساکنان در شهرک‌هایی که افراد مسلح آن را ترک کردند حضور دارند و نهادهای حکومتی در این مناطق فاعل هستند. ترکیه، قطر، عربستان و آمریکا و گروه‌های مسلحی که به آن‌ها وابسته هستند سیاست به حاشیه راندن طایفه‌ای و تغییر دموگرافی در سوریه را اجرا می‌کنند.

وی تأکید کرد: حزب الله از هرگونه آتش‌بسی در سوریه که رهبران این کشور با آن توافق کرده باشند، استقبال می‌کند. حزب الله با هدف کمک به دولت و مردم سوریه به آنجا رفت و به مذاکرات امنیتی و نظامی کاری ندارد بلکه به آنچه دولت سوریه درباره آن تصمیم بگیرد پایبند است. باید از هرگونه فرصتی برای پایان دادن به خونریزی در سوریه استفاده کرد. سوریه وارد مرحله جدید و حساسی شده و گروه‌های مسلح در آنجا در بدترین شرایط هستند. روسیه بیش از هر زمان دیگری با محور مقاومت و سوریه هماهنگ شده است.

وی به مصاحبه اخیر محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان اشاره و تأکید کرد: محمد بن سلمان در این مصاحبه اشتباهات زیادی کرد. بن سلمان نزاع در منطقه را از نزاع سیاسی به نزاع دینی و مذهبی تبدیل می‌کند. وی در مصاحبه‌اش گفت که مشکلش با ایران این است که منتظر ظهور امام مهدی (عج) است.

سید حسن نصرالله خطاب به افراد مسلح در ارتفاعات عرسال لبنان گفت: جنگ شما در آنجا هیچ افقی ندارد. اگر از آنجا خارج شوید به اوضاعتان رسیدگی می‌کنیم.

وی بر لزوم ادامه مذاکرات سیاسی درباره قانون انتخابات در لبنان تأکید کرد و گفت: امید واقعی به توافق درباره قانون جدید انتخابات وجود دارد.
لبنان سوریه اسرائیل درباره مقاومت نصرالله حزب‌الله سرزمین‌های فرمانده مناطق نظامی صهیونیستی ندارد اشغالی گروه‌های فلسطینی دبیرکل تمامی سیاسی تأکید افراد اسرای ایجاد هرگونه بدرالدین مصطفی موشک‌های عربستان سلمان اشغال ادامه ارتفاعات راندن مصاحبه انتخابات پایان قانون مذاکرات می‌کند دموگرافی توافق ساکنان فلسطین دیگری تهدیدهای نیروهای می‌کنیم تیررس اکنون گذشته اینکه اعتصاب رهبران منطقه دلیلی باشند آمریکا