برگزیده ها
تشریح خدمات و کارنامه کم نظیر دولت تدبیر در بخش کشاورزی

مازندمجلس: عضو شورای راهبردی ستاد کشاورزی و روستایی مازندران، تصریح کرد: استان مازندران در بسیاری از زیر ساخت های تولید نظیر قطره ای کردن باغات، اصلاح نظام آبیاری، تسطیح و نوسازی اراضی زراعی، اعطای تسهیلات بانکی برای متقاضیان ادوات کشاورزی، احداث کانال های آبی و زهکش، شن ریزی بین مزارع و .... رشدی حداقل دو تا پنج برابری داشته است

مازندمجلس: سید مصطفی میرتبار عضو شورای راهبردی ستاد کشاورزی و روستایی مازندران در گفت و گو با معاونت رسانه و تبلیغات ستاد دکتر روحانی در مازندران، اظهار کرد: دولت در حمایت از کشاورزان، اقدامات کم نظیر و بعضا بی نظیری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی، افزود: آمارهای رسمی، فضای محسوس کاری و درآمدی را برای برنجکاران ما به وضوح نشان می دهد به گونه ای که در اکثر شاخص های توسعه ای و حمایتی در زمینه تولید محصولات کشاورزی رشد و پیشرفت  قابل توجهی نسبت به ادوار گذشته وجود دارد.

میرتبار، با بیان اینکه دولت در زمینه اطلاع رسانی درباره فعالیت ها و برنامه های خود در مظلومیت عجیب و تامل برانگیزی به سر می برد، گفت: چرا باید درباره حمایت دولت از پایین ترین اقشار تولید کننده نظیر گندم کاران و برنجکاران خرده مالک و همچنین حمایتهای مرتبط با آن که در نهایت عملکرد نظام و اعتلای آن است کوتاهی و بی انصافی صورت گیرد؟!.

عضو شورای راهبردی ستاد کشاورزی و روستایی مازندران، تصریح کرد: استان مازندران در بسیاری از زیر ساخت های تولید نظیر قطره ای کردن باغات، اصلاح نظام آبیاری، تسطیح و نوسازی اراضی زراعی، اعطای تسهیلات بانکی برای متقاضیان ادوات کشاورزی، احداث کانال های آبی و زهکش، شن ریزی بین مزارع و .... رشدی حداقل دو تا پنج برابری داشته است. به گونه ای که بارها درخواست برای این خدمات نامحدود اعلان شده بود.

میرتبار، با اشاره به فضای تبلیغاتی افراد ناآگاه در استان درباره عدم حمایت دولت از خسارت دیدگان سرمای اخیر، بیان کرد: دوستان رقیب ما بدانند که میزان حمایت و جبران خسارتی که دولت علیرغم تنگناهای مالی در این باره بعمل آورده در نوع خود سابقه نداشته است. به عنوان مثال برای نخستین بار این دولت به خسارت دیدگان سرما در سطح استان نزدیک به هفتاد میلیارد تومان کمک بلاعوض نمود. کاری که در دولت قبل علی رغم موارد مشابه نظیر سرمای 86 یا خشکسالی 1388هرگز اتفاق نیفتاد.

وی، افزود: دولت اخیرا بیش از دویست میلیارد تومان دیگر نیز جهت اخذ تسهیلات با بهره بانکی پایین کارسازی نمود و در کنار آن کلیه معوقات خسارت بیمه ادوار گذشته تا امروز را پرداخت نموده است. گرچه در توزیع این مبالغ ممکن است اشکالاتی هم وجود داشت که بخش زیادی از آن شاید ارتباطی با هسته دولت در مرکز نداشته است. چرا که هم از نظر کیفی و هم کمی حمایت ها قابل توجه بود.

عضو شورای راهبردی ستاد کشاورزی و روستایی مازندران، درباره افزایش درآمد کشاورزان، اظهار کرد: برای نخستین بار شاهد کنترل مناسب بازار و تنظیم قیمت های محصولات کشاورزی بودیم به گونه ای که میزان سود تولید کنندگان برنج و حتی گندم در استان تا دویست درصد افزایش یافت. در حالی که تورم به طور متوسط زیر 15 درصد بود. این یعنی افزایش محسوس درآمد و قدرت خرید کشاورزان که به وضوح قابل مشاهده و بیان است. 

میرتبار، تصریح کرد: دولت با جذب بیش از ششصد نفر کارشناسان مجرب در سطح استان و بیش از ده هزار نفر در کشور توانست مراکز جهاد کشاورزی در کشور را احیا کند بگونه ای که تمام کشاورزان در تمام نقاط استان می توانند تفاوت سطح خدمات فنی، نظارتی و آموزشی  که  در مراکز خدمات کشاورزی روستایی ما به وجود آمده را بخوبی لمس نمایند.

وی، ادامه داد: یقینا این میزان حمایت به گونه ای نبود که بتواند پاسخگوی همه مسایل و نیازمندی های کشاورزان زحمتکش ما باشد لکن اگر مجموع شرایط کشور و سیاست های کلان را در مقایسه عادلانه قرار دهیم به طور نسبی عملکرد دولت قابل دفاع و ارزشمند، ارزیابی می شود.

عضو شورای راهبردی ستاد کشاورزی و روستایی مازندران، با بیان اینکه جامعه بزرگ کشاورزی استان با درک این واقعیت، با حمایت همه جانبه از دولت تدبیر و امید تداوم این راه صحیح را با آرای سرنوشت ساز خود تایید نموده و با مشارکت فعالانه در انتخابات از این جریان عقلانیت و خدمات صادقانه با شرافت تمام دفاع می نمایند.

تشریح خدمات و کارنامه کم نظیر دولت تدبیر در بخش کشاورزی عضو شورای راهبردی ستاد کشاورزی و روستایی مازندران مصطفی میرتبار