برگزیده ها
زنان اهل جنگ قدرت نیستند

اختصاصی مازندمجلس: این بانوی فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به اینکه زنان در دایره جنگ قدرت قرار نمی گیرند گفت: بانوان با اتکاء به ظرایف وجودی، می توانند در پیشبرد کیفی منافع ملی، از توجه به مشکلات جوانان گرفته تا برطرف کردن آسیب های اجتماعی و زیست محیطی و ... تاثیرگذار باشند

اختصاصی مازندمجلس: زنان، نیمی از سرمایه توسعه ای کشور هستند اما متاسفانه هیچگاه به میزان جمعیت و جایگاه شان در کسب مسئولیت های اجتماعی و سیاسی، در جامعه سهم نداشتند.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی با بیان مطلب فوق در ستاد جوانان و دانشجویان دکتر روحانی، میزان اندک سهم بری بانوان در امور اجتماعی را ناشی از فرهنگ مردسالار دیرینه این سرزمین دانست و گفت: این در حالی ست که طبق شریعت مبین اسلام، زنان نیز همچون مردان، دارای حقوق برابر هستند و بر همین مبنا می توان نتیجه گیری کرد که عقیده آن دسته از افراد که بانوان را محدود به همسرداری و فرزندآوری و محصور در خانه می دانند از اساس باطل است.

دکتر الهه کولایی در ادامه افزود: یکی از حقوق اساسی بانوان در این امر نهفته است که آنها را نه به چشم یک زن، بلکه به چشم یک انسان ببینند تا بدینوسیله از نگاه جنسیتی در توزیع مناصب و جایگاه های اجتماعی، در جامعه فاصله بگیریم.

این بانوی فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به اینکه زنان در دایره جنگ قدرت قرار نمی گیرند تصریح کرد: بانوان با اتکاء به همان ظرایف وجودی، می توانند در پیشبرد کیفی منافع ملی، از توجه به مشکلات جوانان گرفته تا برطرف کردن آسیب های اجتماعی و زیست محیطی و ... تاثیرگذار باشند.

**دموکراسی خواهی، به یک مطالبه جهانی تبدیل شده است

دکتر الهه کولایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه داشتن یک کشور کاملا دموکراتیک، به یک خواسته جهانی تبدیل شده است گفت: در آیینه سخنان روشنی بخش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، مردم با قید "ولی نعمتان انقلاب" تلقی می شوند و این در حالی است که برخی از آقایان، همچون شیخ مصباح یزدی، رای مردم را زینتی دانسته و متاسفانه این جمله تاسف آور را نیز در ادامه همان طرز تفکر غلط، بر زبان می آورند که وقتی مردم نمی توانند از عهده مسئولیت زندگی خویش برآیند، چگونه می توانند برای اداره کشور تصمیم بگیرند؟

 

**سرعت گسترش نهادهای مدنی در دولت اصلاحات

این استاد مسلم دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین با ابراز خرسندی از فضای آزاد و دموکراتیک حاکم بر جامعه در بین سالهای 76 تا 84 ، خاطرنشان کرد: از جمله این نهادها می توان به شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد که ه بر این اساس، 140 هزار نفر از مردم توانستند وارد ساخت قدرت شده و به منابع عظیم ثروت دست یابند و این در نوع خود، اگر نگوییم بی نظیر، حداقل کم نظیر است.

**دوران رویا پردازی ها تمام شده است

عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب، در پایان با اشاره به اینکه هرگاه مردم، با صندوق های رای قهر کردند، اوضاع، به ضررشان تمام شده است، اظهار داشت: همه ما به چشم خود دیدیم که رویا پردازی ها و رویاگرایی های سیاسی و اجتماعی و سخن گفتن از مدیریت جهانی، چه مقدار هزینه بر روی دست مان گذاشت تا جایی که به ویژه در حوزه های محیط زیست، توسعه انسانی، اقتصاد و سیاست خارجی، به انزوا و اضمحلال کشیده شدیم و رای سال 84، به یک جریان سیاسی خاص نوظهور، تنها نتیجه از هم گسیختگی و پراکندگی آراء مردم بوده است.

**برای پیروزی باید از معبر آگاهی عبور کرد

دکتر الهه کولایی در پایان با اشاره به نوسانات رای در طول سالهای گذشته و در میان مردم شهری و ثابت بودن میزان رای در میان مردم روستایی و پیرامون شهرها عنوان کرد: پس نتیجه می گیریم که آراء سنتی ، همواره سیر ثابتی را دنبال کرده اند، اما در شهرها به علت قوت گرفتن حس ناامیدی از تغییر وضع موجود، به ویژه در میان طبقه متوسط شهری، ما شاهد جابجایی های وسیع قدرت در میان جریان و گروه های خاص بوده ایم و حالا نیز اگر قصد بازگشت به عقب را نداریم، در وضعیتی که گروه مخالفان، برای جلب آراء عمومی از ارزاق عمومی استفاده می کنند، ما برای پیروزی، راهی جز آگاهی و آگاهانیدن نداشته و نداریم.

الهه کولایی