برگزیده ها
گزارش یک رسانه عربی از مناظره نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

مازندمجلس: یک رسانه عربی در گزارشی تحلیلی، به وضعیت جامعه ایران در آستانه سومین و آخرین دور مناظرات بین نامزدهای ریاست‌جمهوری ایران پرداخت.

مازندمجلس: یک رسانه عربی در گزارشی تحلیلی، به وضعیت جامعه ایران در آستانه سومین و آخرین دور مناظرات بین نامزدهای ریاست‌جمهوری ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، «اسراء احمد فواد» تحلیلگر «الیوم‌السابع» در گزارشی در خصوص سومین و آخرین دور مناظرات بین نامزدهای ریاست‌جمهوری ایران نوشت، به نظر می‌رسد در آستانه دور نهایی مناظرات نیز همچون مناظرات گذشته خیابان‌های ایران خالی از جمعیت باشد و مردم برای تماشای دور آخر مناظرات بین نامزدهای ریاست‌جمهوری دست از کارهای خود کشیده و در مقابل تلویزیون‌های برای دیدن این مناظره حاضر شوند.

این تحلیل‌گر الیوم‌السابع نوشت: این دور از مناظرات زیر سایه سنگین تقسیم نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا و شدت گرفتن حملات این دو جریان علیه یکدیگر، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد، حتی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز تحت تاثیر فضای مناظرات قرار گرفته و جمعه گذشته نیز بازدید کنندگان از نمایشگاه نیز با آغاز مناظره با رها کردن غرفه‌های کتاب به تماشای مناظره از تلویزیون‌های نصب شده در نمایشگاه پرداختند.

این گزارش می‌افزاید، این مناظرات نقش به‌سزایی در تعیین نامزد موردنظر برای شهروندان عادی جامعه ایرانی ایفا می‌کند که می‌توانند از طریق این مناظرات با برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری آشنا شوند. 

رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بین شش نامزد برگزار می‌شود که سه نفر از آن‌ها یعنی «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری فعلی ایران، «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی و «سید مصطفی هاشمی طبا» منتسب به جریان اصلاح‌طلب و «سید ابراهیم رئیسی»، «محمد باقر قالیباف» و «سید مصطفی میرسلیم» منتسب به جریان اصولگرایی ایران هستند.

محور مناظره سوم اقتصادی است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، جمعه آینده به همراه انتخابات شورای شهر به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

مناظرات ریاست‌جمهوری انتخابات نامزدهای مناظره جریان برگزار نمایشگاه گزارش اصلاح‌طلب نامزد منتسب مصطفی روحانی تلویزیون‌های گذشته آستانه جامعه گزارشی سومین رسانه نهایی الیوم‌السابع تماشای