برگزیده ها
صدیقی: هر نامزدی که حرف می‌زند فکر نکند می‌تواند سرش را داخل برف کند و کسی او را نمی‌بیند

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کاندیداها در تبلیغات‌شان به حاشیه نروند، گفت: هر نامزدی که حرف می‌زند فکر نکند می‌تواند سرش را داخل برف کند و کسی او را نمی‌بیند. انسانی که می‌خواهد رییس‌جمهور نباید هر حرفی را بزند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات اعلام کرد:‌ حضور ما در صحنه سیاسی کشور و در صحنه انتخاب سرنوشت سیاسی یک کشور هم مظهر ایمان ما به خداوند است و بر اساس باور دینی پای صندوق‌ها می‌آییم. چون دستور ولایت است و مظهر کاملی است برای اسلام.
او گفت: مادامی که این انقلاب رخ نداده بود، اسلام زندگی، سیاست، فرهنگ، تربیت و بازار به صحنه نیامده بود. اما پس از آن‌که این همه شهید دادیم، هر ساله در انتخابات اعلام می‌کنیم سکولار باطل است و جدایی دین از سیاست باطل است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین یادآور شد: انتخابات علاوه بر این و در کنار آن، مظهری است از خودباوری. چرا که ما خود را موثر می‌دانم و باید قدر این مسئله را بدانیم
او با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات با ابراز امیدواری نسبت به این‌که خطبه‌ها حرام نشود و حرکات و بیاناتش جناحی و بازیگرانه نباشند، در توصیه‌هایی خطاب به کاندیداها گفت: توصیه اول همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند عمل به مُرّ قاتون است.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: اولویت نظام جمهوری اسلامی و دستگاه اجرایی کشور، رسیدگی به قشر آسیب پذیر جامعه و نجات کسانی است که در وادی فقر دست و پا می زنند.


اهم سخنان امروز حجت الاسلام صدیقی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
* هم مجریان و هم ناظران باید به مُرّ قانون عمل کنند و هم نامزدهایی که به صحنه آمده و علاقه دارند سکان مدیریت کشور را به دست بگیرند، به مر قانون عمل کنند؛ چرا که این عمل به مر قانون برای ما اطمینان‌بخش است و برای خودشان نیز اعتماد برانگیز است.
* دوم اعلام صریح نامزدهای ریاست‌جمهوری بر اساس ترویج گفتمان حرکت اسلام در جهت مستضعفان جامعه است. قدم اول را رسیدگی به قشر ضعیف جامعه که همه فرصت‌ها از آن‌ها سلب شده، بدانند. کاندیداها در تبلیغات‌شان به حاشیه نروند. به مطالبی که ربطی به انتخابات ندارد، نپردازند. هم‌اکنون ما با سیل بیکارها و مشکلات فراوان روبرو هستیم.
*نکته دیگر رعایت اخلاق است. هر نامزدی که حرف می‌زند فکر نکند می‌تواند سرش را داخل برف کند و کسی او را نمی‌بیند. انسانی که می‌خواهد رییس‌جمهور نباید هر حرفی را بزند. نباید با همه‌جا دربیفتند. خدا را درنظر بگیریم و جامعه را به چالش نکشانیم و ایجاد چالش در جامعه نکنیم.
* اعلان صریح نامزدهای ریاست جمهوری براساس تاسیس و ترویج گفتمان حرکت اسلام در جهت حرکت مستضعفان و ضعفای جامعه است؛ همه فرصت ها در سایه تبعیض ها و اختلافات طبقاتی سلب شده است.
* توجه به استقلال ملی، عظمت و سربلندی و اقتدارملتی است که انقلاب را با سربلندی به منزل رسانده طاغوت را بیرون کرده اند. حیات ملی، سیاسی و فرهنگی ما به اقتدار ماست و زنده به اقتداریم و با اقتدار به قدرت های بزرگ فائق آمدیم و ایستاده ایم. نباید به گسل های قومی دامن بزنیم. اینها خلاف مبانی امنیتی و سیاست حکیمانه هر سیاستمداری است که چند صباحی بتواند مملکت را اداره کند.
* ریاست جمهوری امانت است. مردم سراغ کسانی بروید که به شما دلسوزند و منابع کشور را برای چند صبح ریاست جمهوری با دشمنان به تاراج نگذارند.

*مادامی که انقلاب اسلامی رخ نداده بود، اسلام به متن، سیاست، جهاد، اقتصاد، فرهنگ و بازار نیامده بود. ما همه ساله در پای صندوق‌های رأی اعلام می‌کنیم که سکولار باطل است و جدایی دین از سیاست جهنمی است.

*ما پیرو امامی هستیم که فرمودند« آمریکا را زیر پا له می کنیم» باید توجه داشت که مباحث ملی، سیاسی و فرهنگی ما وابسته به اقتدار ماست. ما زنده به اقتدار هستیم و با اقتدار در برابر دشمنان می ایستیم. اگر اقتدار نداشته باشیم آن روز، روز نابودی هویتی ماست.
* کشور ما با کشورهای دست چندم دیگر تفاوت دارد که می توانند با دلار در آنجا آشوب به پا کنند. اینجا مملکت الله اکبر و امام زمان(عج) است و دارای روحیه سنگرنشینی است.
* نباید به گسل های قومی، زبانی و فرقه ای دامن زد. این ها خلاف سیاست امنیت ملی و سیاست هر سیاستمداری است. ما تجربه خوبی از همه اقوام داریم؛ اینکه چه کسی را عزل یا نصب کرده ایم، این مردم بلوچستان همواره در کنار ما بوده اند و ملت ایران همگی با یکدیگر برادر هستد. میان اقوام تبعیضی وجود ندارد. تبعیض، خط کشی و تحریک آن ها، خدا را خوش نمی آید. برادران ما در شرق کشور مبتلا به فقر هستند و بر اثر فقر، دست به قاچاق مواد مخدر می زنند. اگر توانسته بودیم فقر را در آنجا از بین ببریم، دیگر به بسیاری از حرف ها نیازی نبود.
* امنیت ملی برای مردم و مکتب ما بسیار مهم است. کسانی که باعث سلب آرامش از مردم شوند قرآن از آن ها به عنوان محارب یاد کرده است. از بین بردن امنیت مردم هم محاربه و هم افساد فی الارض است.
* برخی در سال 88 در بحث امنیت ملی، حماقت و نادانی کردند و امنیت کشور را به بازی گرفتند اما با دیوار مستحکم مردم مواجه شدند. همچنان این دیوار مستحکم در صحنه حاضر است و هر کسی بخواهد خلاف امنیت کشور قدمی بردارد، با چنین دیوار مستحکمی مواجه خواهد شد.
*کسی که می خواهد رئیس جمهور شود، مگر باید به همه جا حمله کند و با مقدسات در بیفتد؟ همه نامزدها باید نسبت به یکدیگر با احترام برخورد کنند و همچنین نسبت به فضای عمومی و جهانی باید توجه کنیم که اگر می خواهیم آن ها را راضی کنیم، آن ها از ما راضی نخواهند شد چراکه دشمن آن ها همه ما هستند.

*با هر گرایشی که هستید، دلتان باید برای کشور بسوزد و سراغ کسانی بروید که آن ها هم نسبت به شما دلسوز باشند. باید به سراغ کسانی بروید که در برابر اجانب، قدرت مقاومت داشته باشند و برای چند روز ریاست، منافع و مصالح کشور را با بیگانگان به تاراج نگذارند.
*متاسفانه سند 2030 به طور پنهانی از سوی آموزش و پرورش پذیرفته شده است. مقام معظم رهبری در این مسئله انتقاد کردند و قبل از آن هم که انتقاد کنند به آقایان گفته بودند که نباید این سند اجرایی شود. ما مسلمان هستیم و قرآن و فقه و رساله عملیه و فرهنگ داریم. نباید چند کشور فاسد که اخلاق و فرهنگ شان منحط است، بیایند به آموزش و پرورش ما برنامه بدهند و ما هم قبول کنیم. چرا شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه سکوت کرد؟ و چرا اجازه دادند کار به اینجا برسد که مقام معظم رهبری خودشان دخالت کنند.
*حماس، رژیمی را به رسمیت شناخته که کودکان آن ها را کشته و خانه هایشان را ویران کرده است. البته گروه جهادی و مردم فلسطین زیر بار این مسئله نخواهند رفت و همچنین حزب الله غیور آن را محکوم کرده است.
* همچنان شیخ عیسی قاسم در محاصره قرار دارد و به فضل الهی مردم به پا خواسته بحرین با حضور ایثارگرایانه خود برای چندمین مرحله این محاکمه جعلی را به تاخیر انداختند. نمی دانم دولت بحرین چه زمانی می خواهد بیدار شود؟
* خطر قحطی کشور یمن را تهدید می کند و دنیا در حال تماشاکردن آن است. سازمان های بین المللی و جهان عرب و کنفرانس اسلامی سکوت کرده اند. اینها چطور اسلام را قبول دارند و چه وجدانی دارند اما همچنان مشغول ادامه جنایات خود هستند.
27213

 

سیاست نباید اسلام اقتدار امنیت جامعه انتخابات کسانی انقلاب هستیم جمهوری فرهنگ سیاسی ریاست اعلام همچنان اسلامی رهبری دیوار قانون صدیقی فرهنگی مسئله بروید دارند همچنین تهران نگذارند برابر اینجا تاراج می‌تواند دشمنان اینها سیاستمداری مملکت نمی‌بیند اقوام می‌زند آموزش پرورش انتقاد بحرین باشند نخواهند مستحکم مواجه نامزدی یکدیگر اشاره نیامده بازار نداده خودشان می‌کنیم رسیدگی فرمودند جدایی سکولار اجرایی نامزدهای ترویج موضوع اهمیت تبعیض سربلندی اخلاق مادامی گفتمان مستضعفان ندارد کاندیداها