برگزیده ها
روحانی:برخی موسسات اعتباری غیرمجاز در دولت قبل بوجود آمدند /پای موسسه میزان به مناظره باز شد

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - براساس قرعه کشی انجام شده سومین کاندیدایی که پشت تریبون قرار گرفت حسن روحانی بود.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین،  سوال مجری از روحانی این بود که «مهمترین مشکل نظام بانکی از نظر جنابعالی چیست و چه برنامه ای برای تسهیل وام های هدفمند به تولید مسکن و وام ازدواج و ...دارید؟»

وی گفت: یکی از ارکان بزرگ برای اقتصاد امروز و فردای ما بانک ها هستند. اساسا در بودجه عمرانی تصمیم ما این است که این بودجه را با همکاری بانک ها افزایش دهیم و با همکاری هم بتوانیم طرح های عمرانی را انجام دهیم. بانک ها نیاز به اصلاح دارند. برخی موسسات اعتباری غیرمجاز در دولت قبل بوجود آمدند که برخی از وقت ما را در دولت یازهم گرفت. چطور پول مردم را برگردانیم، چطوری این موسسات را اصلاح کنیم. کار زیادی برای همین بانکی که مربوط به دستگاه اقای رئیسی می شود یعنی میزان انجام شد. ما امروز برای اینکه بانکها تقویت شوند سرمایه بانک های دولتی را دوبرابر کردیم.

روحانی گفت: بانک ها را برای تولید نیاز داریم. در این سال 24 هزار واحد تولیدی از تسهیلات بانکی استفاده کردند و بنگاه های کوچک امروز فعال شدند. از طریق بانک ها ما سرمایه خارجی را جذب می کنیم اگر بخواهیم در کشور وضع زندگی مردم و معیشت شان درست شود و فقر ریشه کن شود و اقتصاد به عنوان قدرت بزرگ ملی ظهور کند یکی از راهکارهایش تقویت بانک هاست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز با یکی از بانک های خارجی برای 10 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در ایران به توافق رسیدیم. اتفاقا برای تحول در زندگی مردم ما نیاز داریم صادرات را افزایش دهیم. دوستان ما مرتب می گویند ما پول می دهیم برای شغل پول می دهیم برای یارانه نمی‌گویند این پول را از کجا می آوریم. از بانک مرکزی می گیرید؟ از این جیب مردم میگیرید در آن جیب می گذارید یعنی تورم 50 درصد یا 80 درصد. از کجا این پول را می آوریم. چرا منابعش را نمی گویند. 70 میلیارد دلار یارانه نقدی و غیرنقدی ماست الان مردم ما آیا یارانه نقدی را بیشتر دوست دارند یا طرح تحول سلامت را. ما در این طرح یارانه درمانی می دهیم. برای شغل روستایی برنامه داریم که هر روستایی که سرمایه بیاورد دوبرابر آن از طریق بانک ها تسهیلات بدهیم تا شغل روستایی را رونق بدهیم.

در ادامه جهانگیری در نقد سخنان روحانی گفت: نظام بانکی نقش اصلی در اقتصاد ایران دارد. به عبارتی اقتصاد ایران بانک محور است. در دوره گذشته به دلیل اینکه بانک خزانه دولت بود و منابع بانکی در جاهای مختلف حبس و گرفتار شد. یک مجموعه ای از افراد منابع بانکی را گرفتند و برنگرداندند. بخشی از این افراد تحت شرایط سخت اقتصادی بودند به آنها فرصت دادیم ولی بخشی از آنها سودجویانی بودند که کمیته ای را برای بررسی آنها تشکیل دادیم.

وی گفت: طرح تحول نظام بانکی تهیه شده و از طرح های مهمی است که در دست اقدام است. سال گذشته نظام بانکی موفق شد در راه اندازی تولید و وام ازدواج نقش مهمی داشت. وام از 3 میلیون به 10 میلیون افزایش دادیم.نظام بانکی می تواند پشتوانه جدی در نظام اقتصادی کشور باشد.

این خبر درحال تکمیل است...

2929

 

بانکی امروز روحانی یارانه اقتصاد موسسات دادیم روستایی افزایش تولید داریم سرمایه میلیارد گویند زندگی خارجی آوریم اقتصادی منابع گذشته بدهیم افراد تسهیلات میلیون اینکه میزان برنامه آمدند بوجود اعتباری غیرمجاز ازدواج بودجه دارند تقویت اصلاح همکاری عمرانی دوبرابر