برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایلنا نوشت: سه چهره اصلاح طلب به آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان دادند.

مازندمجلس:حسین مرعشی در مورد مناظره آخر بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: روحانی و جهانگیری بسیار خوب توانستند مطالب را انتقال دهند و اطلاعات خوب و منطقی ارائه دادند و جواب شبهه‌افکنی‌های دیگر نامزدها را بخوبی دادند. برنده این مناظره روحانی و جهانگیری بودند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطر نشان کرد: این مناظره به خوبی توانست شرایط را تغییر دهد و الان می‌توانیم به پیروزی در مرحله اول انتخابات امیدوار باشیم.

او با اشاره به زمین شهرک غرب که قالیباف به آن اشاره کرد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که دست قالیباف در افشای تهمت‌هایش به روحانی چقدر خالی بوده است که به یک قضیه مرتبط به بیش از بیست سال پیش اشاره کرد که آن هم تخلف نبود و قانونی بوده است.

او بیان داشت: مردم ۲۹ اردیبهشت جواب قضاوت خود را اعلام می‌کنند.مناظره آخر موجب افزایش رای روحانی شد/ آرای خاکستری فعال می‌شود

مناظره آخر موجب افزایش رای روحانی شد/ آرای خاکستری فعال می‌شود

اشرف بروجردی رئیس ستاد بانوان حسن روحانی، درخصوص مناظره امشب میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که از حقیقت دفاع می‌کند، همیشه پیروز میدان است.

او با بیان اینکه صداقت و حق‌گویی مهمترین شاخصه‌های عملکرد آقای روحانی بود، اظهار داشت: رییس دولت تدبیر و امید امروز تلاش کرد تا حرمت‌ها را نگه دارد و حقایقی که در پس پرده وجود دارد، را افشا نکند و آنها را در سینه خود نگه دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بداخلاق‌ها در مناظره امروز آنچنان رفتار کردند و آنقدر بی‌اخلاقی کردند، که موجب شد آقای روحانی تنها بخش کوچکی از حقایق را بگویند تا امر بر مردم مشتبه نشود.

بروجردی با اشاره به عملکرد امروز اسحاق جهانگیری تصریح کرد: ایشان با زبان شیوایی مطالب را بیان کردند و با تسلط بی‌نظیری که نسبت به مباحث و امور داشتند، خوش درخشیدند. من معتقدم عملکرد خوب ایشان و دفاعی که از دولت یازدهم داشتند موجب افزایش رای و جایگاه آقای روحانی شده و می‌تواند در فعال کردن آرای خاکستری نقش ایفا کند.

او در رابطه با عملکرد محمدباقر قالیباف نیز خاطرنشان کرد: آقای قالیباف همانند مناظره‌های قبلی حرفی برای گفتن نداشتند و برنامه‌ای را ارائه ندادند. او نتوانست خلاف‌های خود را پنهان کند و همین مسئله موجب شد تا جایگاه او بیش از پیش تنزل پیدا کند.

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت ایران درخصوص عملکرد سیدابراهیم رئیسی نیز ابراز داشت: آقای رئیسی نسبت به مناظره‌های هفته قبل، مطلب جدیدی را ارائه نکردند. او نیز مانند قالیباف برنامه‌ای ارائه نکرد و تلاش داشت با تخریب دولت برای خود رای جمع کند.

بروجردی با بیان اینکه سیدمصطفی هاشمی‌طبا سلیم‌النفس بودن خود را در این مناظره‌ها بار دیگر به اثبات رساند، عنوان کرد: او مباحثی اصولی را مطرح کرد. تلاش داشت تا از تخریب دیگران بپرهیزد. هاشمی‌طبا اگرچه مانند قالیباف و رئیسی هیاهویی نداشت اما عملکردش احترام‌‌برانگیز بود.

او درخصوص سیدمصطفی میرسلیم نیز یادآور شد: توضیحات و سخنان آقای میرسلیم نشان داد که ایشان سابقه خوبی در سپردن حافظه تاریخی ملت ایران ندارد و حقایق و وقایع را به خوبی به یاد ندارند. مجموع این نکات نشان داد که ایشان نمی‌تواند مدافع خوبی برای هویت و منافع ملت ایران باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: این مناظره بی‌تردید موجب افزایش رای آقای روحانی خواهد شد و می‌تواند اثر خوبی در فعال کردن آرای خاکستری داشته باشد.

مناظره امشب سبد رای اصلاح‌طلبان را تکان داد/ صداوسیما از فضای بسته بیرون بیاید

در همین راستا حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی در ارزیابی خود از مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با بیا اینکه پیش بینی می‌شد مناظره سوم چالشی و توفانی باشد، گفت:‌ این مناظره تاثیر مثبتی در رای دادن مردم خواهد داشت. بسیاری از کسانی که تصمیم به رای دادن نداشتند با دیدن این مناظره قانع شدند که به یکی از کاندیداها رای دهند و به پای صندوق‌های رای بیایند.

او تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در هفته آینده باید تمامی تلاش خودشان را به کار گیرند تا مردم ترغیب و تشویق شوند در انتخابات شرکت کنند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد:‌ هرچه شرکت مردم در انتخابات بیشتر باشد اصلاح‌طلبان سود بیشتری خواهند برد.

ابطحی با اشاره به رفتار کاندیداها در جریان مناظره گفت: متاسفانه ما شاهد بداخلاقی‌هایی در این مناظره بودیم که نباید این اتفاق می‌افتاد.

او خاطرنشان کرد: مناظره سوم یک نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات ایران است. این گفت‌وگو به رغم نظر بعضی‌ها نه نظام را تضعیف کرد و نه اثر منفی داشت.

معاون رییس جمهور دولت اصلاحات اظهار داشت: امیدواریم این شیوه در رسانه ملی بعد از انتخابات ادامه داشته باشد.

ابطحی تاکید کرد: مسئولان رسانه ملی و کشور باید بدانند طرح نظرات صادقانه آسیبی نمی‌رساند و صداوسیما باید از این فضای بسته بیرون بیاید.

2929

مناظره روحانی انتخابات قالیباف اشاره عملکرد خاکستری اصلاح‌طلبان افزایش ارائه ابطحی سیاسی رئیسی خاطرنشان تاکید اینکه امروز بروجردی درخصوص جمهوری ریاست جهانگیری نامزدهای مانند سیدمصطفی تخریب هاشمی‌طبا صداوسیما کاندیداها معاون رسانه بیاید بیرون میرسلیم اصلاح‌طلب برنده ادامه اظهار دادند مطالب رفتار حقایق مناظره‌های نداشتند می‌تواند جایگاه داشتند برنامه‌ای