برگزیده ها
کاش برخی کاندیداها برای حضور در مناظره کمی مطالعه می کردند/ تعرفه ارتباطات در دولت تدبیر و امید کاهش یافت

مازندمجلس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کاش برخی کاندیداها برای حضور در مناظره کمی مطالعه می کردند، گفت: تعرفه ارتباطات در دولت تدبیر و امید کاهش یافت

مازندمجلس: «محمود واعظی» پس از مناظره سوم انتخابات ریاست جمهوری درباره موضوعات مطرح شده در این مناظره افزود: متاسفانه برخی کاندیداهای ریاست جمهوری با طرح تهمت‌های بی‌اساس و بدون مطالعه، روند تخریب دولت را ادامه دادند که بهتر بود لااقل در مورد مطالبی که گفتند، بررسی و کارشناسی کوچکی انجام می دادند تا مجبور به بیان مطالب خلاف واقع نشوند.
وی با اشاره به «فرافکنی و تلاش برای القای مطالب نادرست و معرفی خود به عنوان چهره حامی مردم و فقرا» افزود: عملکرد این افراد در دوران تصدی مسئولیت‌های مختلف برای مردم روشن است و این رو‌یکردهای مردم فریبانه روش مناسبی برای جمع آوری رای نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره روز جمعه مبنی بر گران شدن تعرفه اینترنت و تلفن در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در 2 مرحله تعرفه اینترنت را حدود 50 درصد کاهش داد. ضمن اینکه نرخ اینترنت ثابت در سال 92، به میزان 34.287 ریال بوده که اکنون به 15.400 ریال رسیده است. در شهرستان‌ها نیز نرخ اینترنت ثابت در سال 92‌ به میزان 35.236 ریال بوده و اکنون نیز به 9060 ریال رسیده است.
واعظی با بیان اینکه پس از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیری داشته بطوری که در برخی سرویس‌ها نظیر فیلم و یا آپارات رایگان شده است، افزود: علاوه بر این با اجرای طرح هم کدسازی در سراسر کشور، هزینه تلفن ثابت مخصوصا در شهرهای کوچک کاهش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح هزینه تلفن در شهرهای داخل یک استان به صورت داخل شهری محاسبه شده و تقریبا یک سوم شد. همچنین در شهرهای دور افتاده هم هزینه‌ها کاهش بیش از 50 درصد داشته است.
واعظی با اشاره به اینکه بعد از اینکه مکالمات بین شهری در یک استان به عنوان درون شهری محاسبه شده، هزینه مکالمات مردم به شدت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان استفاده مردم از ارتباطات بیش از ده‌ها برابر شده در حالی که هزینه‌های ارتباطی در سبد هزینه خانوار با مصرف چندین برابری امروزی، رشد متناسب نداشته است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: تلاش دولت با توجه به اقبال عمومی به استفاده از فناوری ICT، کاهش هزینه‌های مردم در این حوزه همراه با افزایش دسترسی و کیفیت است.

کاش برخی کاندیداها برای حضور در مناظره کمی مطالعه می کردند/ تعرفه ارتباطات در دولت تدبیر و امید کاهش یافت واعظی